مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز؛

برنامه‌ای برای خاموشی نداریم/ استفاده از استارتاپ‌ها برای مدیریت مصرف

1399/04/30 - 11:32 - کد خبر: 23589
عادل کاظمی، نشست خبری شرکت توزیع برق، عادل کاظمی، نشست خبری شرکت توزیع برق

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: برنامه‌های 0098 و0099 شرکت برق بر مبنای عدم خاموشی‌ها تدوین شده است بنابراین برنامه‌ای برای خاموشی نداریم به شرطی که مردم عزیز نیز مصرف برق خود را مدیریت کنند.

به گزارش نصر، عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق نیز شدت می‌گیرد گفت: بر اساس نظر  کارشناسان هواشناسی، دمای هفته در هفته جاری افزایش محسوسی خواهد داشت به تبع آن میزان مصرف برق بالا خواهد رفت.
وی با اشاره  به اطلاعیه شرکت توانیز اعلام کرد: اطلاعیه‌های مکرری از جانب شرکت توانیر مبنی بر رعایت مصرف برق صادر شده که سعی می‌کنیم تا حدامکان از وقوع خاموشی در تبریز جلوگیری شود. شرکت توانیر سقفی برای مصرف برق برای همه شهرها در نظر گرفته است که تا امروز مصرف برق تبریز بالاتر از سقف تعیین شده نب.وده است.
کاظمی خاطرنشان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با واحدها و کارخانجات تولیدی انجام شده  سعی در مدیریت مصرف برق داریم. تا دیروز خاموشی از بابت کمبود برق نداشتیم فقط در ساعاتی  از روز فیدر گلستان، شهریار و  یاغچیان تبریز با خاموشی برق روبه رو شدند. اگر بتوانیم این هفته را مدیریت کنیم  وضعیتمان بهتر خواهد شد. این توافقات به طور متوسط 111مگاوات بازدارندگی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز  با بیان اینکه شرکت توانیر برای همه شهرها سهمیه برق در نظر گرفته است تصریح کرد:  سهمیه امسال تبریز 101 مگاوات است  که طبق توافق که با 4300 واحد تجاری و کشاورزی انجام شده بتوانیم این سهمیه را درست مدیریت کنیم.  این توافقات به طور متوسط 111مگاوات بازدارندگی خواهد داشت.
کاظمی ادامه داد: استفاده از استارتاپ‌ها روش جدیدی است که در میزان کاهش مصرف برق موثر خواهد شد و امسال طی توافقاتی که با برخی شرکت‌ها شده بخشی از اطلاع‌رسانی‌ها بر عهده این استارتاپ‌ها خواهد بود.  در خرداد و تیر ماه فقط 3 روز از میزان تعیین شده برای مصرف برق عبور کردیم.
وی ادامه داد: 780 مگاوات سهمیه تعیین شده برای این هفته تبریز است. تلاش می‌کنیم خاموشی نداشته باشیم ولی مردم نیز باید همچنان مدیریت مصرف را در نظر بگیرند. شبکه برق سراسری است بنابراین در صورتی که نیروگاهی دچار مشکل شده یا میزان مصرف در منطقه‌ای افزایش یابد به طور طبیعی در سایر مناطق نیز تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز ابراز داشت: برنامه‌های 0098 و0099 شرکت برق بر مبنای عدم خاموشی‌ها تدوین شده است بنابراین برنامه‌ای برای خاموشی نداریم به شرطی که مردم عزیز نیز مصرف برق خود را مدیریت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار