استاندار اردبیل؛

اعتبار مالی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی بزودی اختصاص می‌یابد

1399/04/30 - 10:35 - کد خبر: 23576
سد گیوی

نصر: استاندار اردبیل از تسریع دریافت اعتبار مالی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از بانک‌های عامل خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو در  نشست مشترک با هیات مدیره بانک سپه و معاون اعتبارات بانک کشاورزی افزود: آخرین اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و بانک‌های عامل برای دریافت اعتبار مالی ۲۲۰ میلیارد تومانی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی بررسی شده و ضروری است تامین این اعتبارات بزودی انجام شود.
وی گفت: همکاری و مساعدت مدیران ارشد بانک‌های کشاورزی و سپه برای تامین مالی احداث شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی (کوثر) مناسب است و لازم است اعطای اقساط اول و دوم اعتبار مالی مصوب، تسریع شود.
استاندار اردبیل اظهارداشت: پایاب گیوی هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند و با اجرای این طرح سه هزار هکتار از اراضی منطقه تبدیل به اراضی آبی و همچنین حدود چهار هزار هکتار از باغات دیم توسعه می‌یابند.
وی بیان‌کرد: بانک کشاورزی بر اساس تفاهم نامه‌ای ۲۲۰۰ میلیارد ریال از منابع مالی پروژه سد گیوی را با مشارکت یک بانک دیگر تامین خواهد کرد.
عباس جنگی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم گفت: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.
وی  افزود: در روزهای گذشته و پس از صدور ضمانت نامه دولتی برای تضمین پرداخت اصل و سود اعتبار مالی فاینانس داخلی بانک‌های کشاورزی و سپه برای احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از سوی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، طی ۲ فقره درخواست کتبی، دریافت اقساط اول و دوم اعتبار مالی ۲۲۰ میلیارد تومانی شبکه آبیاری گیوی از بانک عامل تقاضا شده و برای پیشبرد احداث طرح فوق و تهیه لوله‌های طرح، نیاز بهتسریع در پرداخت منابع مالی مصوب است.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد، سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده، این سد بر روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.
انتهای پیام/

پژوهشیار