دکتر نامی؛ متخصص عفونی به شهدای سلامت پیوست

جامعه پزشکی آذربایجان داغدار شد

1399/04/29 - 14:05 - کد خبر: 23543
دکتر مهران نامی

نصر: "دکتر مهران عبدالهی نامی" متخصص بیماریهای عفونی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را فدا کرد و به شهادت رسید.

به گزارش نصر، " دکتر مهراد اکبری نامدار" مدیر بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به خبرنگار نصر گفت: دکتر نامی که از آغاز بحران کرونا ویروس در بخش های مختلف درمانی به مداوی بیماران کرونائی پرداخته بود، دیروز بر اثر ابتلا به کرونا ویروس به درجه رفیع شهادت در راه سلامت نائل آمد.
وی افزود: دکتر نامی متخصص بیماری های عفونی بوده و چند روز پیش به دلیل وخامت حال در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری شد.
وی تصریح کرد: دکتر نامی طی این مدت برای بیماران کرونایی در استان زحمات زیادی کشید و در این مسیر مبتلا به کرونا شد و پس از چند روز تنفس با دستگاه ونتیلاتور جان خود را از دست داد و به شهادت رسید.
مدیر بیمارستان امام رضا(ع) تبریز در این باره گفت: متاسفانه تست کرونا دکتر نامی متخصص بیماری های عفونی و همچنین دکتر بخش کرونا بیمارستان ولیعصر تبریز مثبت اعلام شده بود و ایشان پس از بستری در آی سی یو بیمارستان امام رضا و اتصال به دستگاه اکسیژن جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.
دکتر نامدار افزود: وی طی این مدت و از همان روزهای آغازین برای مبارزه با ویروس کرونا در استان زحمات زیادی کشیده بودند.

گزارش نصر می افزاید، "مختاری" مدیر روابط عمومی بیمارستان ولیعصر(عج) تبریز نیز در این خصوص گفت: خبر آسمانی شدن پزشک با اخلاق و صبور و متعهد از جامعه با افتخار دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جناب دکتر نامی عزیز موجب تاثر فراوان خانواده سلامت استان شد.
وی افزود: دکتر نامی متولد شهریور ماه سال  1349 که از تاریخ 1394 در بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز شروع به فعالیت کرده بود، در راه خدمت رسانی به مردم، بر اثر ابتلا به بیماری حاد تنفسی درگذشت.
مختاری اظهار کرد: دکتر نامی یکی از پزشکان فوق العاده خوش اخلاق و متعهدی بود که پس از جهادی ناب در دفاع از سلامت هموطنان به خیل شهدای عرصه سلامت کشور پیوست.
 وی اذعان کرد: از زمان شیوع بیماری کوید 19 در استان آذربایجان شرقی، دکتر نامی به صورت شبانه روزی و بدون هیچ مرخصی تمام بیماران کرونایی در بیمارستان ولیعصر تبریز را تحت پوشش قرار دادند تا اینکه از 10 روز قبل با علائم کرونا مواجه شده و روز به روز حالشان وخیم تر شد و در نهایت عصر روز گذشته دار فانی را وداع گفت.
روابط عمومی بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز گفت: خوشا به حال این عزیز که با رویت اولین نشانه های بیماری از ابتدای بحران اخیر کشور تمام قد در جبهه دفاع از سلامت هم وطنان خود ایستاد و گوی سبقت را از سایرین ربود و مصداق آیه شریفه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه به رستگاری و پیروزی بزرگ دست یافت.

آژانس خبری تحلیلی نصر نیز این داغ جانسوز را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و به ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن سفر کرده، غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت می نماید.

انتهای پیام/

پژوهشیار