مدیرعامل مجتمع تراکتورسازی ایران اعلام کرد:

صرفه‌جویی ارزی هفت میلیون یورویی تنها تولیدکننده لودر کشور

1399/04/29 - 10:30 - کد خبر: 23517
گروه تراکتورسازی ایران

نصر: مدیرعامل مجتمع تراکتورسازی ایران اعلام کرد: شرکت «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی» وابسته به این مجتمع، سالانه هفت میلیون یورو ارزآوری دارد که با رشد تولید، این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر، ابوالفتح ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، تنها تولیدکننده لودر و بیل بکو در ایران است، اظهار کرد: همه قطعات این ماشین آلات از ریخته گری مجتمع تراکتورسازی ایران، تهیه و تامین می شود.
وی افزود: ظرفیت تولید شرکت ۲۰۰ دستگاه لودر و بیل بکو در سال است که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۳۶۵ دستگاه افزایش می یابد. 
وی با بیان اینکه لودرها در ۹ تیپ و ۱۴ نوع مختلف و متناسب با سلیقه بازار و متقاضیان تولید می شود، گفت: توان محصولات تولیدی شرکت ماشین آلات صنعتی مجتمع تراکتورسازی ایران  ۷۵ تا ۱۱۰اسب بخار است و در مدل های چهار و ۶ سیلندر تولید می شوند و قابل رقابت با رقبای خارجی هستند.
ابراهیمی اضافه کرد: شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در سال ۱۳۸۸ ورشکسته شد و تا سال ۱۳۹۷ تعطیل و ماشین آلات آن بلااستفاده بودند، اما با واگذاری شرکت به مجتمع تراکتورسازی ایران توسط دستگاه قضایی، احیا و وارد مدار تولید شد.
وی ادامه داد: اکنون نه تنها لودر و بیل بکو در شرکت ماشین آلات تراکتورسازی ایران تولید می شود، بلکه قطعات مورد نیاز مجتمع تراکتورسازی نیز در آن فرآوری می شود.
وی یادآوری کرد: اشتغالزایی مستقیم شرکت ۴۶۰ نفر است، ضمن اینکه بیش از ۲۰۰ شرکت دیگر در تامین قطعات و تولید محصولات با آن همکاری دارند و از این طریق برای چهار هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.
شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز سال ۱۳۸۶ از طریق خصوصی سازی از مجتمع تراکتورسازی مجزا و به فردی واگذار شد که او بعد از هشت سال با ۷۵میلیارد تومان بدهی شرکت را رها کرد. 
این کارخانه سال ۱۳۹۲ اعلام ورشکستگی کرد و تا سال ۱۳۹۶ توسط اداره ورشکستگی تبریز با اجاره دادن به تراکتورسازی اداره می شد؛ تراکتورسازی در این مدت نزدیک ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرد و قرار شد شرکت ماشین آلات را به مبلغ تقریبی ۴۵ میلیارد تومان خریداری کند که در نهایت توسط دستگاه قضایی آذربایجان شرقی برای احیا به مجتمع تراکتورسازی واگذار شد.
شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در زمان ورشکستگی ۲۰۰ نفر کارگر ۸۰ بازنشسته داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار