رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

خرید بیش از ۴۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

1399/04/29 - 10:41 - کد خبر: 23510
گندم

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون ۴۵ هزار و ۷۳۶ تن گندم به صورت تضمینی از گندم کاران استان خریداری شده است.

به گزارش نصر، اکبر فتحی بیان کرد: گندم خریداری شده از ۱۰۲ هزار و ۶۸۸ هکتار زمین زیر کشت گندم در استان است که ۲۱.۷ درصد از کل سطح برداشتی را شامل می‌شود.
وی با اشاره به پرداخت مجموعاً 111 میلیارد تومان به گندم کاران استان، اضافه کرد: ۱۰۰ درصد مبلغ گندم خرید تضمینی شده به کشاورزان استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به فرآیند کند افزایش عملکرد محصول راهبردی گندم در اراضی زراعی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد گندم دیم در هر هکتار از ۳۵۰ کیلوگرم در سال‌های گذشته به یک هزار و 200 کیلوگرم در شرایط فعلی افزایش یافته است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی هم در این رابطه گفت: هم اکنون ۷۶ مرکز خرید گندم تضمینی یعنی پنج سیلوی اداره کل غله، ۳۵ سیلو و کارخانجات بخش خصوصی، ۳۶ مرکز خرید موقت اتحادیه خرید تعاونی‌های روستایی و هشت مرکزخرید توافقی در استان محصولات گندم کاران را تحویل می‌گیرند.
اسفندیار ابوالحسن زاده افزود: کشاورزانی که مایل باشند گندم خود را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولت (دو هزار و ۵۰۰ تومان) بفروشند می‌توانند در مراکز خرید توافقی با دریافت وجه نقد، گندم مازاد خود را به مراکز خرید توافقی تحویل دهند.
وی با اشاره به این‌که امسال قیمت خرید گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی نسبت به پارسال ۸۰۰ تومان افزایش یافته است، گفت: از زمان تحویل گندم تا پرداخت وجه آن فقط ۱۰ روز طول می‌کشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که ۶۷ درصد آن دیم و مابقی آبی است. سالانه حدود ۷۲ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۶۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان زیرکشت گندم می‌رود.
انتهای پیام

پژوهشیار