شهردار تبریز خبر داد:

توسعه ۴۲۷ هکتاری فضای سبز تبریز در ۲.۵ سال گذشته

1399/04/29 - 09:53 - کد خبر: 23507
ایرج شهین باهر

نصر: شهردار تبریز از توسعه فضای سبز شهری به وسعت ۴۲۷ هکتار در ۲.۵ سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش سرانه فضای سبز اولویت دوره فعلی مدیریت شهری است.

به گزارش نصر، ایرج شهین‌باهر با اعلام خبر فوق افزود: بیشترین فراوانی فضای سبز احداث شده از نظر وسعت مربوط به شهرداری‌های مناطق هفت و یک به ترتیب با هفت و پنج و نیم هکتار است که این حجم از سبزینگی در قالب پارک‌های محله‌ای اجرا شده است.
او ادامه داد: شهرداری منطقه چهار نیز با ۸ پارک محله‌ای از نظر کمی بیشترین پارک محله‌ای را در بین مناطق به خود اختصاص داده است.
شهردار تبریز از آغاز اجرای طرح پارک جنگلی آرپادره‌سی به مساحت ۴۰۰ هکتار نیز خبر داده و خاطرنشان کرد: بزرگترین پارک جنگلی تبریز با ۴۰۰ هکتار مساحت در منطقه آرپادره‌سی در حال توسعه و تبدیل به یکی از اماکن مهم گردشگری و توریست‌پذیر تبریز است.
شهین‌باهر در پایان خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز پایدار شهر و افزایش سرانه فضای سبز تبریز در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است که تا پایان سال جاری تلاش داریم با تملک باغات تبریز و نیز تداوم احداث پارک‌های محله‌ای، به این مهم دست یابیم.
وی از توسعه فضای سبز شهری به وسعت ۴۲۷ هکتار در ۲.۵ سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش سرانه فضای سبز اولویت دوره فعلی مدیریت شهری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار