رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی:

۱۰ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی بالای ۶٠ سال هستند

1399/04/28 - 21:14 - کد خبر: 23498
جمعیت

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ٣٠٠ هزار نفر از جمعیت این استان با ١٠ درصد پوشش بالای ۶٠ سال سن هستند و مدیریت و کنترل این افراد در برابر بیماری کرونا اولویت است.

به گزارش نصر، جواد آقازاده  شنبه شب در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شیوع بیماری کرونا را در سطح جامعه مدیریت کنیم کنترل جمعیت با سن بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تحت کنترل قرار می‌دهیم تا پای این افراد به بیمارستان باز نشود. 
وی ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور به عنوان آزمون در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا مدیریت بیماری قبل از شیوع فصل پاییز و توسعه بیماری آنفلوانزا صورت گیرد. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مدیریت این استان در امر کنترل و مدیریت بیماری کرونا مورد تقدیر بوده و یک همدلی و همکاری بین بخشی خوبی برای کنترل این بیماری  وجود دارد. 
آقازاده ادامه داد: وضعیت آذربایجان‌غربی ثابت شده و اگر همکاری مردم در جامعه نبود شاید میزان فوت شدگان بیشتر از این بود و با این همکاری بیماری به درستی مدیریت شده و نظارت بر اجرای محدودیت‌ها همچنان مهم است. 
وی تاکید کرد: هر اجتماعی مردمی به هر شکلی مشکل آفرین است و باید کنترل و مدیریت شود تا بیماری کرونا گسترش پیدا نکند. 
وی بیان کرد: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه زندگی کنیم و در این صورت می‌توان بیماری کرونا را مدیریت و کنترل کرد. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: سلامت مردم وظیفه ماست و برای همین امر تلاش می‌کنیم تا مدیریت بیماری کرونا در سطح جامعه صورت گیرد زیرا همانطور که می‌دانید این بیماری هنوز واکسنی ندارد. 
آقازاده تاکید کرد: استفاده از ماسک و توجه به موارد بهداشتی همچنان در اولویت است و باید توجه به این امر در راس کانون توجه‌ها باشد. 
جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور استاندار آذربایجان غربی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند. 
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ٢ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار