خبر/

ایران بعد از آمریکا و ژاپن به سومین کشور تولیدکننده لامپ‌های لیزری در دنیا تبدیل می‌شود

1399/04/28 - 09:54 - کد خبر: 23445
لامپ لیزری

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با همت مهندسان ایرانی و در شرایط تحریمی، ایران بعد از آمریکا و ژاپن به سومین کشور تولیدکننده لامپ‌های لیزری در دنیا تبدیل می‌شود.

به گزارش نصر، عبدالرضا واعظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار، با اشاره به این‌که پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی امسال برنامه‌های خاصی را برای تعمیق «تولید داخل» دارد اظهار داشت: در سال‌جاری مجدانه به دنبال راه‌اندازی مرکز نوآوری تعمیق «تولید داخل» در آذربایجان شرقی هستیم.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: قصد داریم تمامی قطعات مورد نیاز داخل که به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا؛ امکان واردات نداریم با راه‌اندازی مرکز نوآوری تعمیق «تولید داخل» در آذربایجان شرقی، قطعات مورد نیاز کشور را توسط شرکت‌های دانش‌بنیان باز طراحی و تولید کنیم.
وی از حمایت ویژه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رساندن تولیدات این شرکت‌ها به تولید انبوه در راستای تحقق شعار «جهش تولید» خبر داد و گفت: در برنامه کاری‌مان داریم تا از شرکت‌های دانش‌بنیان که تولیداتی دارند حمایت ویژه‌ای کنیم تا تولیدات‌شان به صورت انبوه روانه بازار داخلی و حتی صادرات کنیم.
واعظی بابیان این‌که 3 طرح دانش‌بنیان آذربایجان شرقی که به تولید انبوه رسیده‌اند تا پایان مردادماه با حضور معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح می‌شوند، گفت: بزرگ‌ترین خط تولید بُردهای کامپیوتری در سطح خاورمیانه و کارخانه تولید قطعات داخل که وظیفه بازطراحی و مهندسی معکوس قطعات برای رفع نیازهای صنایع کشور در شرایط تحریمی با حضور معاون رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اضافه کرد: افتتاح خط تولید لامپ‌های لیزری در تبریز از دیگر طرح‌های دانش‌بنیانی آذربایجان شرقی است، ایران را به سومین کشور تولیدکننده لامپ‌های لیزری بعد از آمریکا و ژاپن در دنیا تبدیل می‌کند.
وی، خودکفایی کشور از لحاظ تامین قطعات تحریمی صنایع و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان را از اولویت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ذکر کرد و یادآور شد: در شرایطی که دشمنان به بهانه‌های واهی تحریم‌های مختلفی را اعمال می‌کنند، لازم است تا در زمینه بازطراحی و تولید قطعات تحریمی صنایع کشور گام‌های اثربخشی برداریم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار