استاندار آذربایجان شرقی:

"جهش تولید" نیازمند همراهی بانک هاست

1399/04/27 - 13:48 - کد خبر: 23433
محمد رضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی تحقق شعار "جهش تولید" را رمز اصلی عبور کشور از مشکلات اقتصادی دانست و بر همکاری تنگاتنگ بانک‌ها با صاحبان واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهش تولید، راهبرد اصلی کشور برای شکوفایی اقتصادی و گذر از شرایط فعلی است، افزود: با توجه به اهمیت تولید در شرایط کنونی و ضرورت حمایت همه‌جانبه از بخش تولید، جلسات مشترک میان بانک‌ها و بخش خصوصی با هدف تسریع در رفع مشکلات و افزایش تعامل بین بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی بر حذف فرایندهای زاید اداری در اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: بسیاری از قوانین فعلی نیازمند تغییر به نفع تولید هستند و متاسفانه در برخی موارد شاهد ایرادهای بی‌مورد از سوی بانک‌ها در اعطای وام به تولیدکنندگان هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک‌ها امانت‌دار سرمایه مردم هستند، تاکید کرد: سرمایه مردم باید برای مردم و به نفع مردم، استفاده شود.
پورمحمدی با انتقاد از اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه برای اعطای تسهیلات به بخش تولید، گفت: چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد تا بتواند از وام استفاده کند؟ چرا نباید کارخانه و ماشین‌آلات تولید به عنوان وثیقه در بانک، پذیرفته شود؟
وی از عملکرد تعدادی از بانک‌های استان در پیگیری تخصیص سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید ابراز تاسف کرد و افزود: مدیران استانی بانک‌ها باید پیگیری‌های لازم را از مرکز برای تخصیص کامل سهم استانی و همچنین بهره‌مندی بیشتر از تسهیلات شناور به کار گیرند.
وی، شفافیت و سخت‌گیری متعارف و مناسب را لازمه اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی دانست و در عین حال گفت: تولیدکنندگان نیز باید وضعیت فعلی کشور و مشکلاتی همچون محدودیت منابع دولتی و نقدینگی را درک کرده و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.
انتهای پیام/

پژوهشیار