خبر/

روسیه و فرانسه بر حفظ برجام تاکید کردند

1399/04/27 - 13:36 - کد خبر: 23430
روسیه فرانسه

نصر: معاونان وزرای خارجه و دفاع روسیه و فرانسه درخصوص برنامه هسته ای ایران،بحران در لیبی و سوریه و کنترل تسلیحات گفت وگو کرده و بر حفظ برجام تاکید کردند.

به گزارش نصر، این مذاکرات دیروز در پاریس مطابق توافق روسای جمهوری روسیه و فرانسه در مسائل ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات و نیز دیدار برای فراهم کردن مقدمات نشست شورای همکاری مسائل امنیتی در سطوح معاونان وزیر خارجه و دفاع برگزار شد.
 در این مذاکرات از طرف روسیه، سرگئی ریابکوف و الکسانئر گروشکو معاونان وزیر خارجه و الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه شرکت داشتند.
وزارت خارجه روسیه و رسانه های روسی به مقامهای شرکت کننده از طرف فرانسه اشاره نکردند.
در گزارش وزارت خارجه روسیه آمده است: در این مذاکرات که در قالب 2+2 برگزار شد، دو طرف درخصوص مسائل امنیت اروپا و جهان و ثبات راهبردی و نیز مسائل مهم عدم انتشار و کنترل تسلیحات، پیشگیری از رقابت تسلیحات در فضا و روابط روسیه و ناتو به تبادل نظر پرداختند.
دو طرف درخصوص مسائل منطقه‌ای به تفصیل گفت و گو کردند. در پیوند با سیر اوضاع در اوکراین، طرفین بر اجرای توافق های مینسک و نیز اجرای تصمیمات گرفته شده در اجلاس گروه چهار نورماندی که روز 9 دسامبر سال 2019 در پاریس برگزار شد تاکید کردند.
روسیه و فرانسه در بخش دیگر دیدار درباره برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران گفت وگو کرده و بر اهمیت حفظ برجام تاکید کردند.
 در جریان این مذاکرات دو طرف بر اهمیت همکاریهای روسیه و فرانسه در سایر مسائل مهم دستور کار بین المللی ازجمله امنیت اطلاعاتی، حفظ محیط زیست و تغییرات آب و هوایی و همکاری در مبارزه با ویروس کرونا تاکید کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار