خبر/

درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سرگرفته شد

1399/04/26 - 11:24 - کد خبر: 23384
جنگ

نصر: منابع رسانه‌ای خبر دادند که صبح امروز پنجشنبه درگیری‌ها در نقاط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سر گرفته شده است.

به گزارش نصر، به دنبال انتشار خبرهای روز گذشته مبنی بر یک روز آرام در نقاط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، امروز پنجشنبه خبرها حاکی است که درگیری‌ها بین دو طرف از سر گرفته شد.
بنا بر گزارش رسانه‌های مختلف از قبیل خبرگزاری فرانسه، مقام‌های دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمسنتان خبر دادند که امروز پنجشنبه درگیری‌های مرزی بین دو طرف از سر گرفته شد.
از سوی دیگر خبرگزاری آیسور ارمنستان به نقل از نماینده و عضو ارشد وزارت دفاع این کشور گزارش داد که درگیری‌های نظامی با جمهوری آذربایجان ادامه دارد.
به گفته «آرتسرون هووهاسینیان»، نیروهای مسلح ارمنستان بدون دادن تلفات «دشمن را ساکت کرده‌‌اند».
 وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته اعلام کرده بود که طی این روز هیچ نقض آتش‌بس جدی در بخشی مرزی با جمهوری آذربایجان صورت نگرفته و تنها چند تیراندازی پراکنده از مواضع ارتش آذربایجان انجام شد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز چهارشنبه نقض جدی آتش بس را گزارش نکرده بود. خبرگزاری  آذری «ترند» اعلام کرد که تنها  یکی از روستاهای مرزی آذربایجان روز چهارشنبه هدف آتش ارمنستان قرار گرفت که کشته یا مجروحی برجای نگذاشت.
نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار