رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار؛

پروژه چهارخطه جاده بیله‌سوار-گرمی تسریع شد

1399/04/25 - 13:23 - کد خبر: 23336
جاده

نصر: رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار گفت: پروژه چهارخطه جاده بیله‌سوار - گرمی در محدوده شهرستان بیله‌سوار با شتاب بیشتری در حال اجراست.

به گزارش نصر، توحید عالی‌پور روز چهارشنبه در بازدید از پروژه چهارخطه بیله‌سوار-گرمی افزود: عملیات اجرایی قطعات بلامعارض در محدوده شهرستان بیله‌سوار پروژه چهارخطه بیله‌سوار - گرمی که تحت پیمان موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا می‌باشد، توسط پیمانکار آغاز شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان بیله‌سوار بعنوان قطب کشاورزی شمالغرب کشور و دروازه ورود به قفقاز محسوب می‌شود ، نیاز به جاده‌ای چهارخطه با مشخصات استاندارد دارد که با توجه مسوولان استانی، شهرستانی و نماینده مجلس و با پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان روند اجرایی این پروژه تسریع شد.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: طول مسیر مورد پیمان قرارگاه خاتم‌الانبیا از سه‌راه گوگ‌تپه تا گرمی بطول ۳۸.۵ کیلومتر است که ۲۶ کیلومتر تا انتهای پل انجیرلو در حوزه شهرستان بیله‌سوار بوده و کل مشخصات پروژه شامل ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار مترمکعب خاکبرداری ، یک میلیون و ۲۴۶ هزار مترمکعب خاکریزی، عملیات فولادی ، عملیات بتن‌ریزی ، قطعات بتنی پیش‌ساخته ، زیراساس ، اساس و آسفالت خواهد بود.
عالی‌پور ادامه‌داد: تجهیز کارگاه پیمانکار پروژه در محل روستای اکبرداود در حال انجام بوده و امکانات راه‌سازی و اسکان کارگاهی در این محل در حال تکمیل می‌باشد.
وی گفت: هم‌اکنون خاکبرداری قطعه بلامعارض از سه‌راه خروسلو به طرف روستای جهانخانملو توسط پیمانکار در حال اجراست و از دستگاه‌های اجرایی که تاسیسات معارض واقع در سایر قطعات مسیر پروژه دارند، می‌خواهیم تا جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژه نسبت به رفع آن اقدام کنند.
پروژه چهارخطه کردن جاده اردبیل – بیله‌سوار از سه‌راهی صحرا به گرمی و از گرمی به بیله‌سوار تقسیم‌بندی شده که بین سه‌راهی صحرا تا گرمی سه قطعه عملیات اجرایی در حال انجام است و  یک قطعه از آن در سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل افتتاح شد.
استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار