خبر/

فراخوان شهردار ارومیه برای جذب سرمایه‌‎گذار پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی

1399/04/25 - 13:01 - کد خبر: 23332
تاکسی

نصر: شهردار ارومیه با اشاره به لزوم حرکت به سمت الکترونیکی‌شدن پرداخت کرایه تاکسی در شهر گفت: مدیریت شهری آماده همکاری با هر شرکت یا شخص حقیقی و حقوقی توانمندی است که می‌تواند در هر تاکسی، پنج میلیون تومان جهت راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیک سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش نصر، محمد حضرت پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حذف چرخه پول از ناوگان تاکسیرانی در ارومیه یک ضرورت است که با توجه به شرایط موجود باید به سرعت به آن سمت حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا ۲ ماه آینده، پنج‌هزار تاکسی شهری ارومیه را به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز کنیم.
شهردار ارومیه با اشاره به افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسی‌رانی در این شهر بیان کرد:  افزایش نرخ کرایه براساس شاخص‌های کشوری  و نرخ تورم حاکم بر جامعه و اعلامی از سوی بانک مرکزی است و امسال نیز این نرخ در چارچوب وزارت کشور و با تایید فرمانداری شهرستان ارومیه  افزایش یافت.
حضرت پور با بیان که نرخ ناوگان در ارومیه بر اساس استاندارد و شاخص های کشوری افزایش یافته است، گفت: میانگین افزایش نرخ کرایه در سال جاری ۱۶ تا ۲۳ درصد بود که این میزان در این شهر رعایت شده است .
وی تاکید کرد: اگرچه این افزایش نمی‌تواند تامین‌کننده هزینه‌های زندگی رانندگان باشد اما شهروندان نیز در این شرایط سخت کرونا با مشکلاتی دسته و پنجه نرم می کند وو باید سعی کنیم با تعامل و مشارکت این مراحل سخت را پشت سر بگذاریم.
ارومیه بیش از پنج‌هزار تاکسی گردشی، خطی و تلفنی دارد.
این شهر با ۱۱ هزار هکتار مساحت و افزون بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آذربایجان غربی و یکی از شهرهای پرجمعیت کشور است.
انتهای پیام/

پژوهشیار