رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد:

حمایت همه جانبه از آذربایجان در برابر تجاوزات ارمنستان

1399/04/25 - 10:23 - کد خبر: 23313
رجب طیب اردوغان

نصر: رئیس جمهور ترکیه گفت: با تمام امکانات خود برای حمایت از کشور دوست و برادرمان آذربایجان ادامه خواهیم داد.

به گزارش نصر، رجب طیب اردوغان شب گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی افزود: وظیفه ای که اجدادمان طی قرن ها در قفقاز انجام داده اند را به جا خواهیم آورد. حملات ارمنستان علیه کشور دوست و برادرمان آذربایجان را شدیدا محکوم می‌کنیم. به برادران آذربایجانی مان که در دفاع از وطن شهید شده اند رحمت الهی و به زخمی ها شفای عاجل مسالت می نمایم. ما نسبت به تنش‌هایی که از زمان اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان و با ادامه حملات بی پروا و سیستماتیک این کشور به یک درگیری تبدیل شده است، نگرانیم.
وی ادامه داد: این حملات بی پروا و سیستماتیک استفاده از سلاح‌های سنگین در مرز دو کشور نشان می‌دهد که این یک اقدام متجاوزانه علیه آذربایجان بوده و عمدی انجام شده است. بی شک این حملات بالاتر از حد و اندازه ارمنستان بوده و هدف آنان مسدود کردن راه‌حل قره‌باغ و ایجاد زمینه‌های جدید درگیری در منطقه است.
اردوغان با بیان اینکه ترکیه در مقابله با هر گونه حمله به حق و حقوق و خاک آذربایجان که دارای ریشه قدیمی دوستی و برادری هستیم لحظه ای درنگ نخواهد کرد، اظهار داشت: تمام روابط سیاسی، دیپلماتیک و اجتماعی کشورمان را در منطقه و جهان در این راستا برقرار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: حمله این چنینی کشوری که قادر به حل مشکلات بهداشتی و زیر ساختی ناشی از مسائل سیاسی، اقتصادی و شیوع کرونا در داخل خاک خود نمی باشد اول از همه توهین به مردم خودش است. بر این باورم که هزاران ارمنی که برای امرار معاش در کشورمان کار می کنند هم از این رفتار دولت خود ناراحت هستند.
رئیس جمهور ترکیه در پایان افزود: کشور های منطقه را برای موضع گیری صمیمی در مقابل رفتارهای تهاجمی و برهم زننده ثبات ارمنستان از زمان اشغال قره باغ دعوت می کنم. با تمام امکانات خود برای حمایت از کشور دوست و برادرمان آذربایجان ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار