مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی؛

بارش در آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد کاهش یافت

1399/04/25 - 09:58 - کد خبر: 23305
رگبار

نصر: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: میزان بارش در استان در سال آبی جاری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر، علی دولتی مهر روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار هشترود افزود: میزان بارندگی آذربایجان شرقی در سال آبی پارسال ۳۴۹ میلیمتر بود که امسال این رقم به ۲۸۲ میلیمتر رسیده است.
وی در ادامه از بازسازی ایستگاه های هواشناسی شهرستان های اسکو و هشترود تا پایان امسال خبر داد و گفت: متاسفانه ایستگاه هشترود استاندارد نیست و با توجه به کشاورزی دیم منطقه که باید اطلاعات دقیق داده شود و هواشناسی جزء نهاده های کشاورزی محسوب می شود، تجهیز، تکمیل و جابجایی آن در اولویت خواهد بود.
دولتی مهر گفت: میزان بارش ها در هشترود هم نسبت به مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.
فرماندار هشترود هم  از آمادگی مدیریت شهرستان برای ایجاد بسترهای مناسب جهت بهبود شرایط هواشناسی خبر داد.
امین امینیان گفت: ایجاد اداره هواشناسی برای شهرستانی مثل هشترود با قدمت ۷۰ ساله مهم است زیرا این منطقه کشاورزی است و اطلاعات هواشناسی برای کشاورزان از اهمیت خاصی بر خوردار است.
وی افزود: خیران هشترودی حاضر هستند در صورت احداث اداره هواشناسی در این شهرستان زمین رایگان در اختیار هواشناسی استان قرار دهند.
امینیان گفت: با توجه به قرار گرفتن ۶۰ کیلومتر از آزادراه تبریز - زنجان در محدوده هشترود، نبود ایستگاه هواشناسی استاندارد و دقیق در منطقه مسئولان را هم در ایام زمستان با مشکل روبرو می کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار