خبر/

تجارت خارجی چین ۳.۲ درصد کاهش یافت

1399/04/24 - 17:43 - کد خبر: 23299
تجارت

نصر: تازه ترین آمارهای گمرک ملی چین نشان می دهد که تجارت خارجی این کشور شامل میزان صادرات و واردات در شش ماه نخست سال جاری ۳.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر، بر اساس داده های کمرگ ملی چین که امروز سه شنبه منتشر شد تجارت خارجی چین در نیمه نخست سال جاری میلادی به ۱۴.۲۴ تریلیون یوان (هر دلار ۶.۹ یوان) رسیده است که نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش در همین مدت، صادرات نیز ۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۷.۷۱ تریلیون یوان رسیده است در حالی که واردات هم ۳.۳ درصد کمتر شده و به ۶.۵۳ تریلیون یوان رسیده است.
صادرات به دلار در ماه ژوئن سال جاری نیز در مقایسه با ماه ژوئن سال قبل ۰.۵ درصد رشد داشته است این آمار حدود یک تا یک و نیم درصد بیشتر از انتظار نهادها و سازمان های اقتصادی بوده است.
در همین حال واردات به دلار نیز در همین ماه ۲.۷ درصد نسبت به ماه ژوئن سال قبل افزایش یافته است این در حالی است که پیش بینی ها منفی ۷ تا منفی ۱۰ درصد را برآورد کرده بودند.
اما از نظر یوان پول ملی چین نیز تجارت خارجی این کشور در ماه ژوئن امسال ۵.۱ درصد رشد داشته است این رقم شامل رشد ۴.۳ درصدی صادرات و رشد ۶.۲ درصدی واردات است.
چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در چند سال گذشته هر ساله دستکم رشد اقتصادی بالای ۶ درصد را تجربه کرده است اما در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا این رشد کاهش یافته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار