استاد دانشگاه تبریز؛

رشد اقتصادی ایران پس از برجام مثبت شد

1399/04/24 - 17:32 - کد خبر: 23296
محمدباقر بهشتی

نصر: فعال سیاسی و استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ۹۱ و پیش از توافق برجام در جهت منفی بود که پس از توافق برجام در جهت مثبت تغییر یافت.

به گزارش نصر، محمدباقر بهشتی، افزود: با توافق برجام ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا بیشتر شد و اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور ما افزایش یافت، ولی مخالفان برجام مانع از سرمایه گذاری آن ها شدند.
وی با اشاره به اینکه ضربه مخالفان داخلی برجام بر رشد اقتصادی کشور و حرکت در جهت منفی بیشتر از تاثیر تحریم های آمریکاست، اظهار داشت: منتقدان و مخالفان برجام هم جهت با آمریکا بوده و برای تامین منافع خود موافق جنگ هستند.
استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز گفت: اگر توافق برجام نبود، کشور وارد جنگ می شد، در حالی که این توافق منافع ملی را تامین و خطر جنگ را از سر ایران دور کرد.
بهشتی، ادامه داد: برجام توافق کل نظام جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۵+۱ بود و نه توافق دولت، بنابراین منتقدان و مخالفان این توافق، مخالف نظام هستند نه مخالف دولت روحانی.
وی با بیان اینکه با روی کار آمدن ترامپ و خروج خودسرانه وی از برجام، رشد اقتصادی کشور دوباره منفی شد، ادامه داد: آمریکا با خروج از برجام در ارتباط با این توافق که مورد تایید شورای امنیت نیز بود، تخلف کرد، ولی رسانه ها طوری وانمود کردند که مثل اینکه ایران تخلف کرده است.
بهشتی، با اشاره به اینکه آمریکا به دلیل قدرت اقتصادی خود در دنیا قلدری می کند، افزود: با توجه به اینکه مجموع قدرت اقتصادی اروپا کمتر از آمریکاست، آن ها نیز توان مقابله با این کشور را ندارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار