مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی؛

رسانه‌های محلی با هم‌افزایی روند توسعه آذربایجان‌شرقی را تسریع کنند

1399/04/24 - 15:43 - کد خبر: 23288
مرتضی صفری

نصر: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت طیف متنوعی از رسانه‌ها در استان، هم‌افزایی و تعامل بین آنها را برای تسریع در روند توسعه استان ضروری خواند.

به گزارش نصر، مرتضی صفری روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اکنون وسط یک جنگ تمام عیار رسانه ای دشمنان قرار داریم، گفت: امروز دشمن معیشت و اقتصاد مردم را نشانه گرفته است و با بهره‌گیری از ابزار رسانه سعی در براندازی نظام دارد.
وی افزود: امروزه به برکت وجود رسانه های مختلف، افکار عمومی به قدری آگاه و نقطه سنج شده است که میتواند کوچک ترین مسایل را تجزیه و تحلیل کند.
وی با بیان اینکه در شرایط امروز نوع طرح مطالب و مواجه با موضوعات در رسانه ها بسیار مهم است، ادامه داد: در این فضا ضروری است رسانه ها از مسوولانی که با جان و دل تلاش می‌کنند، حمایت کنند تا آنها بهتر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه منافع ملی و منافع مردم دو خط قرمز ما در صدا وسیما است، اضافه کرد: معتقدم که اخلاق حرفه ای رسانه را نباید زیر پا گذاشت و نباید اجازه دهیم عملکرد جامعه رسانه ای زیر سوال برود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: وضعیت امروز بسیار خطرناک و تمام طراحی دشمن بر این اصل است تا در شبکه های اجتماعی و رسانه ای افکار عمومی را به بهانه های مختلف تحریک کند.
وی ادامه داد: در تمام بخش های خبری صدا وسیما به دنبال این هستیم که بعد مطالبه گری رسانه مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: رسانه ها در کنار هم و با تعامل و همکاری یکدیگر میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند و هر یک از رسانه ها کارکرد خاص و مخاطبان خاص خود را دارد که می توانیم در کنار هم به تقویت محتوا بپردازیم.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی یکی از موضوعاتی که باید رسانه ها به آن بپردازند، تبیین قرارداد همکاری ایران و چین است که رسانه های معاند و ضد انقلاب به گونه ای پرداخت میکنند که افکار عمومی را نسبت به آن بدبین کنند.
وی با اشاره به اینکه ضروری است درد دل مردم از رسانه ها گفته شود، تشریح کرد: اگر ما امروز حرف دل مردم را نگوییم، رسانه های معاند در جهت منفی از آن استفاده خواهند کرد. 

مجموعه تلویزیونی «جلال» روایت گر تاریخ معاصر آذربایجان و مفاخر آن است
مدیرکل صدا وسیمیای مرکز آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه ساخت قسمت دوم مجموعه تلویزیونی «جلال» در تبریز گفت: برخی افراد مدعی اند که شهرداری برای تهیه این سریال به صدا وسیما هبه می دهد تا به تخلفات شهرداری از سوی این مرکز پرداخت نشود، اما واقعیت این است که ما در طرح مشکلات شهر و مردم با هیچ کس تعارف نداریم.
صفری با بیان اینکه مجموعه تلویزیونی پرمخاطب «جلال»، روایت تصویری تاریخ معاصر آذربایجان از اوایل دهه ۱۳۳۰ شمسی تا اواسط دهه ۱۳۶۵ است، خاطرنشان کرد: قسمت نخست سریال «جلال» از نظر  نمایش در شبکه های مختلف تلویزیونی صدا و سیما و مخاطب پذیری، بهترین اثر مراکز استانی تا به امروز بوده است و با حداقل هزینه و با حضور ۲۰۴ بازگیر دیالوگ گو که ۲۰۰ نفر آن از آذربایجان بود، تهیه شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکهاجازه نمی دهیم صدا و سیما پله پرشی برای  برخی افراد باشد، گفت: مجموعه تلویزیونی «جلال» برای برجسته سازی تبریز و مفاخر این شهر است که از شبکه سراسری سیما پخش می شود.
وی ادامه داد: قسمت دوم سریال «جلال» به لحاظ حرفه ای و هنری بسیار متفاوت تر از قسمت نخست خواهد بود و در ۲۶ قسمت تهیه می شود.
صفری با بیان اینکه قسمت نخست مجموعه تلویزیونی «جلال» بیش از ۴۵ درصد بیننده ملی داشت، ادامه داد: برای ساخت «جلال ۲» تصویربرداری در سه استان انجام می شود و ۵۰۰ نفر بازیگر در آن حضور خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه باید برای هنرمندان فضای فعالیت ایجاد کرد، گفت: مجموعه تلویزیونی «جلال» به دلیل طرح قوی و خوب آن توانست ۶ میلیارد تومان از مجموع ۱۲ میلیارد تومان اعتبار سازمان صدا و سیما برای ساخت آثار فاخر در مراکز استان ها را جذب کند، در حالی که تنها دو میلیارد تومان آورده استانی برای ساخت آن هزینه می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار