استاندار اردبیل؛

دولت سه هزار میلیارد ریال برای احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اردبیل هزینه می‌کند

1399/04/24 - 15:40 - کد خبر: 23287
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل گفت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در مجموع سه هزار میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اردبیل را تامین می‌کنند.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در تشریح نتایج نشست بررسی مسائل و موانع پروژه‌های بهداشت و درمان استان اردبیل افزود: در این جلسه که به ریاست ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سهم خود از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اردبیل اقدام کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز مبلغ  هزار و ۵۰۰ ریال مصوبه سفر استانی رییس‌جمهوری به استان را جهت آغاز پروژه  به قید فوریت تخصیص دهد.
وی بیان کرد: پیگیری نایب رییس مجلس برای اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی اردبیل از دیگر مصوبات نشست مسوولان استان با معاونان وزیر بهداشت بود.
استاندار اردبیل اضافه کرد: همچنین مقرر شد با پیگیری معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ ملک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جهت تهاتر بخشی از هزینه‌ها به فروش رسیده و در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای پروژه‌های درمانی در استان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد با پیگیری استانداری برای تغییر کاربری ، مجوز ساخت و موافقت سپاه پاسداران جهت ساخت و ساز در ملک مورد تهاتر اخذ شود.
بهنامحو تشریح کرد: تسریع در اختصاص سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی بیمارستان امام خمینی (ره) پارس‌آباد و پیگیری تجهیز بیمارستان خلخال به سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی در مجلس و وزارت بهداشت از دیگر مصوبات این جلسه بود.
او اظهارداشت: همچنین تجهیز اورژانس و آزمایشگاه pcR بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل و تجهیز آزمایشگاه بیمارستان شهدای پارس‌آباد توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه به تصویب رسید.
استاندار اردبیل افزود: تسریع در تامین ۵۰ درصد هزینه دانشکده سلامت مشگین‌شهر توسط خیرین و ۵۰ درصد توسط وزارت بهداشت، راه‌اندازی دانشکده سلامت گرمی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال ،تسریع در اجرای بیمارستان ۸۰ تختخوابی مشگین‌شهر و مکان‌یابی دانشکده پرستاری پارس‌آباد توسط نماینده این شهرستان در مجلس از دیگر مصوبات این جلسه بود.
وی بیان کرد: اختصاص سهمیه جذب ۸۰ پرستار و ۴۰ نفر نیروی طرح برای استان در طرح استخدام از دیگر موضوعات جلسه بود که توسط حاضران مصوب شد.
در این جلسه که به ریاست ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد معاونان وزیر ، علی نیکزاد  نایب رییس مجلس و نماینده اردبیل ، نیر، نمین و سرعین، جهانگیرزاده نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس ، نظری نماینده شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس ، دکتر شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مسوولان استانی و کشوری حضور داشتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار