مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛

بیش از ۹ هزار نیروی کار آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل تحت حمایت بیمه بیکاری قرار گرفتند

1399/04/24 - 15:20 - کد خبر: 23284
اشتغال زایی، کار

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: بیش از ۹ هزار نیروی کار در این استان به جهت از دست دادن شغل خود در پی شیوع کرونا، از چتر حمایتی بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

به گزارش نصر، قاسم رحیمی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار افزود: در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل از اواخر سال گذشته، برخی از واحدهای تولیدی و کارگاهی فعالیت خود را متوقف و تعطیل کردند و در پی این اقدام ناخواسته تعدادی از فعالان مشاغل آزاد و کارگاهی، شغل خود را از دست دادند.
وی بیان کرد:  همچنین در اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از کسب و کار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل، تعداد ۴۰۰ متقاضی، تسهیلات پیش‌بینی شده را از ۱۵ بانک عامل دریافت کردند.
او با اشاره به ادامه روند پرداخت تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از شیوع کرونا در استان اردبیل اظهارداشت: این تسهیلات ۲ ساله و با دوره تنفس سه ماهه و نرخ سود ۱۲ درصد از محل منابع تعیین شده از سوی دولت در حال پرداخت است.
وی سهم مشاغل استان اردبیل از تسهیلات پیش‌بینی شده در حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: کسب و کارهایی که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، برای هر نیروی کار خود ۱۶۰ میلیون ریال، مشاغل متاثر از کرونا برای هر کارگر ۱۲۰ میلیون ریال و مشاغل خویش فرمایی ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند.
وی همچنین افزود: با شیوع ویروس کرونا فعالیت برخی از کسب و کارهای استان همچون سایر مناطق کشور با مشکل رو به رو شد به طوری که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از روند شیوع ویروس کرونا تعطیل و بسته شدند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال و جهش تولید استان اردبیل مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری را جزو بیشترین کسب و کارهای آسیب‌دیده و واحدهای تعطیل شده پس از شیوع کرونا در استان اعلام کرد و ادامه داد: مشاغلی که دچار آسیب شده‌اند، برای دریافت تسهیلات باید تا پایان تیر در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.
رحیمی با بیان اینکه ۱۴ رسته فعالیت در ۵۵۰ حرفه به شدت آسیب‌دیده از کرونا جهت دریافت تسهیلات حمایتی شناسایی شده‌اند، گفت: تاکنون در مجموع ۲۰ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی و کسب و کار متاثر از کرونا در استان شناسایی شده است.
هنوز برآورد دقیقی از میزان بیکاری ناخواسته ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل انجام نشده است ولی تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر در این استان برای دریافت تسهیلات مشاغل متاثر از کرونا ثبت‌نام کرده‌اند.
استان اردبیل یک‌هزار و ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی با حدود ۱۵۰ هزار کارگر شاغل و بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی خدماتی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار