مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز خبر داد:

جابه جایی روزانه هفت هزار مسافر مترو در روزهای کرونایی

1399/04/24 - 14:11 - کد خبر: 23279
مترو تبریز

نصر: مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز با بیان این‌که خط یک قطار شهری تبریز قابلیت جابجایی روزانه ۳۶۰ هزار نفر با مدت زمان انتظار دو دقیقه را دارد، گفت: پیش از شیوع کرونا، روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر به وسیله مترو جابجا می‌شدند که به دلیل کاهش استفاده شهروندان در روزهای کرونایی این تعداد به هفت هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش نصر، بهرام فرهخت در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: با وجود این‌که سامانه قطار شهری همواره برای شهرداری هزینه بر بوده است، ولی سود آن در سلامت، کاهش سوبسیدهای موجود در حوزه خودرو و... بوده و به طور غیرمستقیم به دولت، شهرداری و حیات مردم باز می‌گردد.
وی، از کاهش چهار دقیقه زمان انتظار مترو خبر داد و گفت: زمان انتظار مترو به تازگی از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته است و درصدد کاهش این زمان تا پایان امسال هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز با اشاره به جزئیات ایستگاه های خط یک مترو گفت: خط یک مترو از ائل گلی تا شهرک نور امتداد دارد و شامل ۱۸ ایستگاه بوده که به جز چهار ایستگاه بقیه به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان این‌که ایستگاه شماره ۱۸ در شهرک نور واقع شده، اظهار کرد: حدفاصل ائل گلی تا محققی ۱۲ ایستگاه مترو وجود دارد که به جز ایستگاه شماره ۹ (که به‌زودی به بهره برداری می‌رسد)، بقیه ایستگاه‌ها به بهره برداری رسیده است.
وی تاکید کرد: خط دو قطار شهری تبریز نیز از قراملک تا میدان بسیج در حال احداث بوده و تعدادی از تونل‌های آن حفاری شده است.
فرهخت با اشاره به سهم یک درصدی مترو از حمل و نقل عمومی شهروندان، گفت: با تعامل هر چه بیشتر بین سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری در صدد توسعه ایستگاه‌ها و کاهش زمان انتظار مترو جهت استفاده هر چه بیشتر شهروندان از این سیستم حمل و نقل هستیم.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان این‌که هزینه احداث هر کیلومتر از پروژه قطار شهری تبریز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: شهروندان تبریزی اواخر سال ۹۹ در انتظار رویکرد و تحولی بزرگ در سامانه ریلی قطار شهری تبریز باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار