نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تشریح کرد:

انتقاد از عدم تحقق وعده دولت در پرداخت تسهیلات وام کرونایی

1399/04/24 - 12:57 - کد خبر: 23266
سید محمدرضا تاج الدینی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده دولت در پرداخت تسهیلات وام کرونایی به کارفرمایان، گفت: توجه به این امر مانع از بیکاری کارگران خواهد شد.

به گزارش نصر، سید محمدرضا میرتاج الدینی در مورد عدم پرداخت تسهیلات وام مختص وضعیت شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی اصناف مختلف شد و قرار بود جهت رفع مشکلات اقتصادی از سوم اردیبهشت ماه به آنها پرداخت شود، اظهار داشت: دولت وعده‌هایی در این رابطه داده بود که بدان عمل نکرد، ضمن اینکه بانک‌های عامل نیز باید در این زمینه ورود پیدا می‌کردند.

مجلس دلیل عدم پرداخت وام کرونایی را از وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری می‌کند
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون لازم است این موضوع را از وزارت اقتصادی و دارایی پیگیری کنیم تا مشخص شود که چه تعداد وام با این عنوان پرداخت شده و چرا این تسهیلات به تمام کارآفرینان پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: بی‌تردید اگر واحدهای تولیدی که در شرایط تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی لطمه دیده‌اند از سرمایه در گردش و حمایت‌های دولتی برخوردار نباشند با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

ضرورت تسریع روند تخصیص پنج هزار میلیارد به تامین اجتماعی جهت پرداخت حقوق بیکاری کارگران
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در ارائه راهکار برای تامین امنیت شغلی کارگران که در شرایط شیوع ویروس کرونا به دلیل تعدیل نیروهای انسانی از سوی کارفرمایان با مشکل مواجه شده‌اند، یادآور شد: اگر تسهیلات وام به واحدهای تولیدی ارائه شود، ناچار به تعدیل نیروهای خود نمی‌شوند، از سوی دیگر باید مبلغ 5 هزار میلیاردی که جهت تخصیص به سازمان تامین اجتماعی تعیین شده بود، به‌طور کامل پرداخت شود که بتوانند حقوق بیکاری کارگران را پرداخت کنند تا زمانی که شرایطی برای فعالیت مجدد آنها فراهم شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد که کارگران قشر زحمت‌کشی هستند که هم دولت و هم کارفرمایان باید از آنها به طور جدی حمایت کنند تا در تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان با مشکل مواجه نشوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار