خبر/

پژوهش‌های دانش‌آموزی، ضرورت کیفی‌سازی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

1399/04/24 - 11:58 - کد خبر: 23262
جلسه

نصر: در نشست تخصصی شورای تحقیقات آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بر ضرورت هدایت دانش آموزان به سمت پژوهش و تحقیق و حل مسائل تعلیم و تربیت به صورت علمی و متکی بر مدل های تحقیقی - پژوهشی تاکید شد.

به گزارش نصر، معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی روز سه شنبه در نشست تخصصی شورای تحقیقات این سازمان، با اشاره به روان سازی بستر اقدامات پژوهشی برای دانش آموزان اظهار کرد: در استان اقدامات خوبی در زمینه پژوهش و تحقیق و سوق دانش آموزان به این مهم برداشته شده است.
کامیار قهرمانی خاطرنشان کرد: فرآیند گفت و گو و تعامل در راستای سند تحول بنیادین جهت افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با مقایسه جایگاه پژوهشی ایران و سایر کشورها، برگزاری جلسات مشترک شورای تحقیقات اداره کل و کمیته تخصصی تحقیق و پژوهش مراکز دانشگاهی را گامی در جهت رفع مشکلات پژوهشی و دست یابی به راهکارهای عملی عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بررسی رویکرد پژوهش در آموزش و پرورش از منظر سند تحول بنیادین، گفت: تبدیل پژوهش های توصیفی، موردی و پراکنده به پژوهش های نظامند و نوآور، تبدیل تصدی گری در امر پژوهش به مدیریت، نظارت و بهره گیری  و تبدیل رویکرد دانشگاهی و نظریه پردازی به جهت گیری عملی، درمانی و تصمیم سازی تعریف شود.
عاشور اکرمی با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش در ایام کرونایی، تاکید کرد: اگر اولویت های پژوهشی با رویکرد آموزش مجازی و روش های نوین آموزش مجازی همراه شوند، برای سال های آینده مفید و موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: آموزش و پروش آذربایجان شرقی با طرح ها و ابتکاراتی مثل معلم فن یار جهادی، چاپ و توزیع جزوات آموزشی و پرورشی و سایر اقدامات لازم در این روزهای کرونایی همراه و همدم دانش آموزان، معلمان و اولیا دانش آموزان بوده است.
طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز با بیان اهمیت پژوهش و تحقیق در رویکرد تربیتی دانش آموزان اظهار کرد: استفاده از ابزارهای جدید و کشف راه های تازه در جهت رسیدن به هدف های مطلوب تربیتی ضامن سعادت جامعه و خانواده ها است.
ابراهیم قاسمی، رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست به ارائه گزارش عملکرد یکساله تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص اهم فعالیت های پژوهشی، برگزاری دوره های آموزشی تولید محتوای الکترونیکی، تحلیل محتوای درسی، اقدام پژوهی، کسب رتبه های کشوری ، استانی و شهرستانی جشنواره های مختلف علمی پژوهشی، انجمن های علمی آموزشی معلمان، برنامه های هفته پژوهش و تدوین کتاب تاریخچه آموزش و پرورش استان پرداخت.
انتهای پیام/

پژوهشیار