با تصویب هیئت امنا و با تایید و ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

«سعید جلالی» به عضویت هیئت مدیره موسسه جدید معاونت امور فرهنگی منصوب شد

1399/04/24 - 10:48 - کد خبر: 23253
سعید جلالی

نصر: در پی ادغام موسسات نمایشگاه‎های فرهنگی ایران، خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و تاسیس موسسۀ جدید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای هیات مدیره این موسسه جدید منصوب شدند.

به گزارش نصر، هیات امنای موسسه جدید معاونت امور فرهنگی که متشکل از چهره های برجسته و شاخص فرهنگی کشورمان همچون لادن حیدری و  احمد مسجد جامعی، محمد علی مهدوی‌راد، محمد مهدی معراجی، مسعود کرباسیان، علی اصغر کاراندیش، هومان حسن‌پور ،محمدرضا بایرامی، اسماعیل امینی، محمدرضا بهمنی و محسن  جوادی طی جلسه ای ، افراد پیشنهادی خود را برای تصدی مسئولیت هیئت مدیره این موسسه معرفی کردند که با تایید و امضای سید عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای هیئت مدیره منصوب شدند.
گفتنی است اعضای هیات مدیرۀ موسسه جدید عبارتند از: ایوب دهقانکار، علیرضا اسماعیلی، سعید جلالی، حسین سیفی، محمدمهدی ایمانی‎پور، محمدجواد مرادی‎نیا و محمد ناصرزاده شریفی.
بر اساس این گزارش، ساماندهی و تغییر ساختار در موسسات تابعه معاونت فرهنگی برای بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی در فعالیت‌های فرهنگی،  استفاده از ظرفیت‌های مغفول قانونی برای پویایی اقتصاد فرهنگ و تلاش برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید در سطح ملی و بین‌المللی‌، ارتقای فعالیت‌های ادبی و به ویژه حفظ و توسعه زبان فارسی و صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا و افزایش بهره‌وری در اداره موسسه، از رویکردهای اصلی در ساختار جدید است.
لازم به ذکر است آنچه بر اهمیت این موسسه فراگیر کشوری برای استان آذربایجان شرقی و تبریز می افزاید، انتصاب «سعید جلالی» ناشر و  فعال فرهنگی و اجتماعی شهر تبریز است.
«سعید جلالی» مدیر انتشارات ستوده، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور سازمان های مردم نهاد ، عضو هیات امنای بنیاد حامیان علم و فناوری ایران وعضو هیئت مدیره موسسات خیریه تبریز از جمله «مجمع خیرین مدرسه ساز استان»و «انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز» است.
روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین دربارۀ روند ساماندهی موسسات تابعۀ خود اعلام کرد: این معاونت ضمن تقدیر از زحمات اعضای هیات امنا و هیات مدیره و مدیران عامل موسسه‌های خانه کتاب و نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، امیدوار است با بهره‌مندی از تجربه‌های صاحب‌نظران در قالب هیات مدیره جدید موسسه و نیز با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان متعهد و متخصص در بخش‌های گوناگون اداری موسسه جدید، حرکت در راهی را که به سوی آینده گشوده است با شتاب به سرانجام رساند.
این اطلاعیه در پایان می افزاید: ساماندهی و تغییر ساختار در موسسات تابعه معاونت فرهنگی برای بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی در فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های مغفول قانونی برای پویایی اقتصاد فرهنگ و تلاش برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید در سطح ملی و بین‌المللی‌، ارتقای فعالیت‌های ادبی و صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا و افزایش بهره‌وری در اداره موسسه، از رویکردهای اصلی در ساختار جدید است.
انتهای پیام/

پژوهشیار