رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

۱۰ میلیارد تومان از مصوبه سفر رییس قوه قضاییه به استان محقق شد

1399/04/22 - 12:09 - کد خبر: 23133
موسی خلیل اللهی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰ میلیارد تومان از ۶۱ میلیارد تومان مصوبه سفر استانی رییس قوه قضاییه برای رسیدگی به مشکلات این استان محقق شده است.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی، در جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور «حجت الاسلام رئیسی» در آبان سال گذشته در آذربایجان شرقی افزود: حدود ۴۱ میلیارد تومان از این مصوبه از محل اعتبارات خاص در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود تا بقیه اعتبار تصویب شده نیز تحقق یابد.
وی با بیان اینکه این سفر پس از ۲۰ سال انتظار برای حضور رئیس قوه قضائیه در استان در دوره جدید انجام شد و آثار مهمی داشت، یادآوری کرد: از نتایج این سفر اتمام ۵ پروژه ناتمام با مساحت ۶ هزار متر مربع در کمتر از ۸ ماه بوده که در هفته قوه قضائیه افتتاح می‌شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تکمیل تعدادی از پروژه‌های ناتمام در استان نیز از جمله نتایج این سفر است، گفت: در راستای حفظ کرامت ارباب رجوع و همکاران تشکیلات قضائی، ساختمان بخش ترکمانچای میانه که وضعیت نامناسبی داشت تعویض شد و در زمان کنونی همکاران در محل جدید پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند.
خلیل اللهی، با اشاره به تشکیل مستمر جلسات قانون حدنگار، ادامه داد: یکی از موارد مورد تاکید در سفر استانی پیشگیری امور ثبتی بود که در این خصوص، حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی دولتی و ملی در استان تثبیت مالکیت شد که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی در ۷ ماه اخیر تثبیت مالکیت شده است.
وی با اشاره به سیاست سالم سازی بخش‌های اداری قوه قضائیه، اظهار داشت: بخشی از تخلفات در بحث زمین و ثبت در دفاتر ثبت اسناد اتفاق می‌افتد که در سال ۹۸ تعداد ۷۰۶ مورد تخلف توسط هیأت نظارت رسیدگی و در ۳ ماه اول امسال نیز ۲۲ مورد رأی صادر شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار