شهردار تبریز؛

شهرداری تبریز چهار پروژه احیا اماکن تاریخی را اجرا می‌کند

1399/04/21 - 12:12 - کد خبر: 23072
ایرج شهین باهر

نصر: شهردار تبریز از اجرای نیابتی چهار پروژه اماکن تاریخی و گردشگری خبر داد و گفت: مقبره‌الشعرا، ربع رشیدی، مقبره دوکمال و خانه ستارخان پروژه‌هایی هستند که شهرداری تبریز به نیابت از دستگاه‌های دیگر آن‌ها را اجرا می‌کند.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر در این خصوص اظهار کرد: اگرچه اجرای این پروژه‌ها بر عهده دیگر دستگاه‌های متولی است، اما شهرداری تبریز نمی‌تواند نسبت به وضعیت موجود این اماکن بی‌تفاوت باشد.
وی افزود: با اینکه این پروژه های ساماندهی و بهسازی در حیطه وظایف شهرداری نبوده ولی صرفا در جهت رفع نگرانی عمومی شهروندان در خصوص اماکن تاریخی گردشگری برای اجرای آنها گام برمی‌داریم.
وی ادامه داد: نمی‌توانیم به اعتراض مردم نسبت به وضعیت پروژه‌های گردشگری تاریخی و تعلل دستگاه‌های متولی فرهنگ و گردشگری برای بازسازی اماکن تاریخی بی تفاوت باشیم، برای همین منظور جهت تکمیل این پروژه‌ها پیشقدم شده ایم.
شهردار تبریز به نقش نمایندگان مجلس در جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: همیاری نمایندگان مجلس در جذب اعتبار دولتی برای پروژه‌های ملی تبریز باعث تسریع عملیات اجرائی آن‌ها می شود.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند سهم شهر تبریز در پروژه‌های ملی را از دولت مطالبه کنند تا بتوانیم آن پیش‌برد پروژه‌ها را تسریع کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار