مدیرکل راه و شهرسازی استان:

بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه در آذربایجان شرقی وجود دارد

1399/04/21 - 10:39 - کد خبر: 23058
واحد مسکونی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه در استان وجود داشته و همچنین تنها سه پروژه مسکن مهر نیز به دلیل مسائل حقوقی و اختلافی ناتمام مانده که امیدواریم بزودی این پروژه‌ها هم به اتمام برسد.

به گزارش نصر، ابوالقاسم سلطانی  در جمع خبرنگاران با بیان این‌که از اختصاص ۲۹ میلیارد ریال در راستای بازآفرینی حاشیه شهرها به شهرستان اهر خبر داد، گفت: تاکنون از مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح بازآفرینی شهری اهر، حدود شش درصد تخصیص یافته است.
وی در ادامه از اختصاص و پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در شهرهای بزرگ و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در سایر شهرها برای احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهرها خبر داد و گفت: ساکنین بافت‌های فرسوده می‌توانند جهت نوسازی واحدهای مسکونی از این تسهیلات استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، وی از پرداخت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و صدور مجوز افزایش تراکم برای بهسازی و ساخت هر طبقه واحد مسکونی با بهره شش درصدی در بافت‌های فرسوده شهرها خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک رقم تسهیلات ساخت واحد مسکونی در مناطق با بافت فرسوده به 100 میلیون تومان افزایش یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار