خبر/

ایده‌های برتر در حوزه انرژی در دانشگاه تبریز مشخص شدند

1399/04/17 - 12:48 - کد خبر: 22923
مسابقه

نصر: اولین دوره مسابقه ملی "ایده‌های برتر در حوزه انرژی" در دانشگاه تبریز با معرفی ایده ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش نصر، مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز در این رابطه گفت: مدیریت امور اجتماعی دانشگاه در راستای توجه به بحران‌های انرژی به خصوص آب و محیط زیست در ایام کرونایی، اقدام به برگزاری مسابقه ملی ایده‌های برتر، در سطح دانشگاه‌های کشور کرد.
اصغر ایزدی جیران اضافه کرد: در همین راستا پس از وصول آثار و داوری آن توسط اعضای هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه تبریز به سرپرستی دکتر رنجبر، پنج اثر به عنوان آثار برتر شناخته شدند.
به گفته وی، در این دوره مسابقه ایده سیامک سیفی و بهزاد مهدوی از دانشگاه علم وصنعت ایران با موضوع « سیستم یکپارچه ذخیره انرژی های طبیعی در ساختمان» به عنوان تیم برتر و اول انتخاب شد.
مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز در ادامه افزود: همچنین گروه انرژی‌های نو و محیط زیست دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با ارایه ایده « گلخانه شناور تجدید پذیر» و به طور مشترک مهدی نامی از دانشگاه تبریز و عرفان سلطانی و حمید راستگویان از دانشگاه دامغان سمنان با ارایه طرح‌های «محافظ پلاس» و «دستگاه تولید آب از هوا» به ترتیب تیم های دوم و سوم اولین دوره مسابقه ملی "ایده‌های برتر در حوزه انرژی" در دانشگاه تبریز شناخته شدند.
به گفته وی موضوع «بهینه سازی و هوشمندسازی اجاق‌های گاز» با ارایه سالار بدیری از دانشگاه تبریز از دیگر ایده‌های برگزیده این مسابقه بود که به عنوان نفر چهارم انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، اولین دوره مسابقه ملی "ایده‌های برتر در حوزه انرژی" در دانشگاه تبریز با محوریت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، محیط‌زیست و حفاظت از آن، صنعت آب و بحران کم آبی، اقتصاد و جهش تولید، صرفه جویی و بهینه سازی انرژی، صادرات انرژی و نگاه بین المللی، تغییرات رویکرد انرژی در مواجهه با موضوع کرونا و... از سوی انجمن‌های انرژی‌نو و محیط زیست، دانشکده مکانیک و با همکاری مدیریت امور اجتماعی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار