برای نخستین بار در کشور انجام می شود/

اجرای طرح تولید کیفی گندم در آذربایجان‌شرقی

1397/12/02 - 18:09 - کد خبر: 229
طرح تولید کیفی گندم

نصر: رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران از اجرای طرح تولید کیفی گندم در آذربایجان شرقی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش  نصر به نقل از فارس، عطا الله هاشمی عصر امروز در جمع مدیران، کارشناسان و کشاورزان پیشرو 6 شهرستان جنوب استان با بیان اینکه نخستین بار در کشور اجری طرح تولید کیفی گندم در آذربایجان شرقی آغاز شد، اظهار داشت: این طرح در راستای تولید گندم با کیفیت برای حفظ سلامت و افزایش امنیت غذایی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح گندمکارانی که محصول با کیفیت و پروتئین بالا تولید کنند در کنار خرید تضمینی 10 تا 20 درصد پول بیشتر از
تولید کنندگان آرد و سیلوهای خرید دریافت می‌کنند.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به پایین بودن پروتین گندم‌های تولیدی در استان‌های سردسیر و خشک کشور این طرح برای اولین بار از آذربایجان‌شرقی آغاز شده است.

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران، این طرح تا پنج سال آینده در تمام استان‌های کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

هاشمی افزود: با اجرای طرح تولید کیفی گندم درآمد کشاورزان افزایش یافته و کیفیت و پروتئین گندم‌های تولید شده نیز بیشتر می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: این طرح در سال زراعی جاری در سطح بیش از 10 هزار هکتار از مزارع کشاورزان پیشرو عملیاتی می‌شود.

ایوب ایرانیفام افزود: طرح افزایش کیفیت گندم نیز با اجرای درست کاشت، داشت و به زراعی افزایش می‌یابد.

وی گفت: در این طرح گندم کشاورزان یک هفته قبل از برداشت آزمایش و در صورت بالا بودن کیفیت و پروتئین بالاتر از نرخ مصوب از کشاورزان خریداری می‌شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه‌ای بین بنیاد ملی گندم کاران کشور به نمایندگی از کشاورزان و نماینده تولیدکنندگان آرد آذربایجان‌شرقی برای عملیاتی شدن این طرح امضا شد.

در این جلسه مدیران جهادکشاورزی و گندمکاران پیشروز از شهرستان‌های هشترود، چاراویماق، مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر شرکت داشتند.

انتهای پیام/

پژوهشیار