فرماندار اردبیل؛

وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در اردبیل صعودی شده است

1399/04/16 - 11:23 - کد خبر: 22868
کرونا

نصر: فرماندار اردبیل گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان طی روزهای گذشته صعودی شده و همه مردم باید زندگی در شرایط کرونایی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش نصر، مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در چهارمین رزمایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در اردبیل اظهارداشت: برگزاری مجالس ترحیم باید صرفا در آرامستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و از برگزاری مجالس ترحیم و عروسی در منازل بدلیل محدودیت فضا جدا باید پرهیز کرد.
او افزود:  تالارها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.
فرماندار اردبیل به مردم توصیه کرد هرگونه عدم رعایت اصول بهداشتی را به شماره ۱۹۰ مرکز بهداشت شهرستان گزارش دهند.
به گزارش ایرنا ، رزمایش آموزشی، کنترل و نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ زندگی در شرایط کرونایی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی با سازماندهی ۵۰ گروه مشترک از دستگاه‌های مسوول در اردبیل آغاز شد.
در این رزمایش چهار هزار مکان اعم از پاساژ، مراکز خرید، بانک‌ها، ادارات دولتی، مراکز ارائه خدمات پیشخوان، اصناف، نانوایی‌ها، تالارها و تمامی مکانهایی که احتمال ازدحام جمعیت در آنها وجود دارد،مورد بازدید و نظارت قرار گرفته و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود. 
بنا به این گزارش، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار