رییس کل دادگستری استان زنجان؛

دادگستری زنجان در نصب پابند الکترونیکی رتبه اول کشور را دارد

1399/04/12 - 16:17 - کد خبر: 22697
پابند الکترونیکی

نصر: رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی زنجان در صدور آرای نصب پابند الکترونیکی، رتبه اول کشور را دارد که یک موفقیت برای استان در کاهش جمعیت کیفری است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام اسماعیل صدقی نیارکی روز پنجشنبه در جلسه بررسی قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری اظهار داشت: اقدامات صورت‌گرفته در دادگستری کل استان زنجان در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نتایج حاصل از آن مرهون زحمات تمام قضات است.
وی خاطرنشان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه در استفاده از  مجازات‌های جایگزین حبس نیز رتبه سوم کشور را کسب کرده که تمام این موفقیت‌ها مطابق سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول است.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: زنجان در رسیدگی به پرونده‌های فساد نیز در سال ۹۸ پرکار بود که این امر منجر به رضایت عمومی مردم از دستگاه قضایی شده است.
وی تصریح کرد: مبارزه با فساد هم مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب و هم با سیاست‌های قوه قضاییه است که ما هم در همین راستا مبارزه با فساد را با شتاب بیشتر ادامه خواهیم داد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در دادگستری کل استان زنجان گفت: از امروز /پنجشنبه ۱۲ تیرماه/ قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیزی، اجرایی خواهد شد و این قانون به طور کامل، منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب و رویکرد نظام است.
رییس کل دادگستری استان زنجان افزود: ما نیز تمام تلاش خود را در جهت اجرای هر چه بهتر این قانون به کار خواهیم بست و از همین امروز نیز پیشرفت اجرای قانون را رصد و اندازه‌گیری می‌کنیم.
وی اظهار داشت: کارگروهی برای اجرای هر چه بهتر این قانون، تشکیل شده تا ضمن بررسی مواد آن، هرگونه ابهامات را بررسی و در صورت نیاز به مرکز منعکس کند.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: قضات استان ضمن بررسی پرونده‌های دارای زندانی نسبت به اجرای این قانون که منجر به آزادی یا تخفیف مجازات می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند تا تاخیر در اجرای قانون برای ما مسؤولیت‌آور نباشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار