مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند خبر داد:

اجرای 99 پروژه در شهر جدید سهند طی سال‌جاری

1399/04/12 - 13:39 - کد خبر: 22682
عباس مصطفوی

نصر: مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: امسال 99 پروژه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهر جدید سهند اجرا می‌شود که ساخت مسجد امام رضا(ع) یکی از این پروژه ها است.

به گزارش نصر، عباس مصطفوی در مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: در فاز دوم شهر جدید سهند، مسجد امام صادق(ع) نیز تا یک ماه اینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به این که همزمان با ساخت شهرهای جدید در کشور باید مباحث فرهنگی، اجتماعی، بومی و مذهبی نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: در دو سال اخیر به ساخت اماکن فرهنگی، ورزشی و مذهبی توجه ویژه شده است و معتقدیم فرهنگ همه چیز نیست، ولی آغاز همه چیز است.
وی افزود: رویکرد شهر جدید سهند این است و اساسا با این رویکرد در کنار کارهای عمرانی و ساخت مساکن مهر کارهای فرهنگی هم ضروری است.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند محله محوری را از شعارهای کلیدی شهر سهند دانست و گفت: باید محله‌ها آباد شود و شهر سهند را عروس شهرهای جدید ایران خواهیم کرد.
وی افزود: همزمان با بازگشایی آزاد راه سهند- اندیشه - تبریز شاهد تحولات فرهنگی عمرانی زیادی خواهیم بود به طوری که در سال 99، 99 پروژه فرهنگی، عمرانی، مذهبی و ورزشی را اجرا و افتتاح خواهیم کرد.
وی به جایگاه شهر جدید سهند از نظر ورزشی اشاره کرد و گفت: این شهر جایگاه ویژه‌ای در ورزش دارد به طوری که شعار "هر شهروند یک دوچرخه" از راهبردهای شهر سهند محسوب می‌شود.
مصطفوی افزود: از نظر توجه زیست محیطی نیز شعار «هر شهروند یک درخت» عملیاتی می‌شود.
وی، راه اندازی مجموعه هشت بهشت را از جمله 99 پروژه شهر سهند اعلام کرد که در صورت بهره برداری کامل از آن نیاز مردم سهند و حتی اطراف به یک مجموعه تفریحی توریستی برطرف خواهد شد.
وی گفت: در هشت بهشت مسیر اختصاصی دوچرخه، پیاده روی و نیز پیست تنیس و اسب سواری هم در نظر گرفته شده که در صورت تکمیل بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت عمران شهر سهند احداث یک پارک دیگر در هفت هکتار را در فاز چهار از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: پارک بعثت در فاز چهار و پارک سه هکتاری دیگر در فاز سه امسال به مناقصه رفته است.
مصطفوی احداث پارک‌های محلی در راستای افزایش فضای سبز و استفاده عموم، شش زمین ورزشی روباز، احداث فرهنگسراها و پردیس سینمایی، رفع نواقص برخی محلات، خیابان سازی، شناسایی نواقص محلات و ترمیم آسفالت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اجرای ده‌ها برنامه دیگر را از جمله 99 پروژه‌ای عنوان کرد که با بهره برداری از آن‌ها چهره شهر سهند متحول خواهد شد.
وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی مختلف در شهر سهند باعث شده است این شهر در بین 17 شهر جدید کشور حایز رتبه برتر شود.
وی با اشاره به این که شرکت عمران شهر سهند را با 58 میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتیم، گفت: امروز افتخار می‌کنیم علی‌رغم مشکلات اقتصادی، تحریم و کرونا، توانسته‌ایم صد درصد بودجه را محقق کنیم.
وی از بازگشایی آزاد راه تبریز- سهند- اندیشه در سال جاری خبر داد و گفت: با بازگشایی این آزاد راه علاوه بر تحول در بخش‌های مختلف شهر سهند از نظر قیمتی نیز با شهر تبریز رقابت و قابل مقایسه با این شهر خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر سهند، در این مراسم، میلاد با سعادت ثامن الحجج امام رضا «ع» گرامی داشته شد و از هفت نفر از همکاران شرکت عمران شهر سهند که نامشان رضا بود تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/

پژوهشیار