بیگی مطرح کرد؛

پیش‌بینی‌های بودجه منطبق بر واقعیت ها نیست / اعتقاد داریم گمشده مردم عدالت است

1399/04/12 - 07:50 - کد خبر: 22655
احمد علیرضا بیگی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: پیش‌بینی‌های بودجه منطبق بر واقعیت ها نیست.

به گزارش نصر، "احمدعلیرضا بیگی" در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی" گفت: در موضوع کرونا نیازمند مدیریت منابع و اولویت بندی هستیم و این زمانی اتفاق می‌افتد که ساختارهای اداری و قانونی که در این مواقع تبیین شده است را دقیقاً مراعات کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه اقداماتی که دولت در این حوزه انجام می‌دهد برخلاف قانون است، بر اساس قانون دولت باید در مواقع بحران شورای عالی مدیریت بحران را به ریاست شخص رئیس‌جمهور تشکیل دهد و منابع و اولویت بندی را تعیین کند تا از امکانات به نحو شایسته استفاده شود متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در قالب ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست وزیر محترم بهداشت و درمان صورت گرفت.
وی ضمن تقدیر از زحمات وزارت بهداشت و درمان و کادر پزشکی افزود: این تفرقه در تصمیم گیری برای بحران کرونا موجب مشکلات مختلفی شد. دولت در یک بخش برای سفر بنزین اعلام کرد و در بخش دیگری اعلام بحران کرد در هر صورت این مسئله مورد اشکال بوده و بالاخره این اشکال در صحن علنی مجلس مورد تایید نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
بیگی مطرح کرد: منابع و مصارف بودجه با واقعیات منطبق نیست و عملاً دولت ناچار است در اولین فرصت قانون متمم و اثبات قانون بودجه را انجام دهد.
وی اذعان کرد: پیش‌بینی‌هایی که در بودجه صورت گرفته است منطبق بر شرایط واقعی نیست و عملا با کسری بودجه قابل توجهی مواجه هستیم که حکایت از این دارد که نصف قانون بودجه کشور جا خالی است و ادامه روند این ماجرا موجب افزایش تورم شده است که اکنون مشاهده می شود و این تورم با شدیدترین صورت در شهریور و مهر ماه سال جاری که فصل نقل و انتقالات است مشاهده خواهد شد.
وی عنوان کرد: اعتقاد داریم گمشده مردم عدالت است، در سایه عدالت مردم می توانند خیلی از مشکلات را تحمل کنند، نبود عدالت که مردم هر روزه شاهد آن هستند بستری فراهم کرده است تا شاهد شکنندگی شورش و عصیان باشیم.
وی در پایان افزود: از آقای مهدوی فرماندار محترم شهرستان تبریز به واسطه امانت داری که در انتخابات مجلس شورای اسلامی بر خلاف کارکرد گذشته که شاهد بودیم داشته اند صمیمانه سپاسگزاری می نمایم، ان شاالله شاهد بروز و ظهور دولت کارآمد جوان و انقلابی به فضل الهی برای رفت و برای رفع مشکلات کشور باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار