استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

پیشرفت جوامع امروز در گرو توسعه اقتصاد دیجیتال

1399/04/11 - 08:31 - کد خبر: 22595
اکسپو

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز شاهد نسل جدید کارآفرینانی هستیم که اقتصاد کشور را با سرعت به سمت جهانی شدن پیش می برند.

به گزارش نصر، " محمدرضا پورمحمدی" امروز در آئین رونمایی از اولین نمایشگاه آنلاین و مجازی ایران (ایپک اکسپو) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، گفت: بی تردید امروزه توسعه و پیشرفت جوامع بدون توجه به استفاده هرچه بیشتر از بسترها و ظرفیت‌ های فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌ پذیر نخواهد بود.

وی به ضرورت حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان، نیاز به ایجاد و توسعه بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد که لازم است دستگاه‌ های اجرایی استان در این راستا قدم بردارند.
 
وی با بیان اینکه امروز شاهد نسل جدید کارآفرینانی هستیم که اقتصاد کشور را با سرعت به سمت جهانی شدن پیش می برند، گفت: رونمایی از اولین نمایشگاه مجازی ایران به همت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تبریز، اتفاقی بسیار مبارک و میمونی است.

وی ادامه داد: افزایش چنین فعالیت‌ های ارزشمندی، علاوه بر کاهش هزینه و انرژی، امکان عرضه محصولات در سطح بین‌ المللی و حضور در فروشگاه‌ ها و بازارهای مختلف جهانی را فراهم می‌ کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: در این ایامی که‌ کوید۱۹ بر تمامی کسب و کارهای سنتی سایه انداخته است، جا دارد از حمایت بخش های خصوصی و فعالان بخش تولید از نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا قدردانی شود چرا که این اقدام، کاری بسیار ارزشمند است. کارآفرینان و صنعتگران ما در این شرایط حساس نیز نشان دادند که همواره و در هر شرایطی برای رفع مشکلات، تلاش می‌ کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در سایه همکاری و برنامه‌ ریزی‌ های صحیح و عملیاتی بخش‌ های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد اقدامات موثری برای تحقق شعار جهش تولید باشیم.

"یونس ژائله" رئیس اتاق بازرگانی تبریز در ادامه این مراسم با قدردانی از مسئولان ارشد استانی و اساتید دانشگاهی که در ایجاد این نمایشگاه مجازی تلاش نموده اند در خصوص حضور جدی در بازار های جهانی اظهار کرد: با توجه به بحران های اقتصادی و بهداشتی در جهان، ایجاد و تقویت فضای های مجازی برای معرفی و فروش محصولات تولید استان و کشور در راستای توسعه اقتصادی کشور یک ضروت است. وی از  فعالان اقتصادی خواست تا بازار چین را به عنوان  بزرگترین کشور وارد کننده جهان مد نظر قراردهند.

انتهای پیام/

پژوهشیار