مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی؛

خانه هلال‌احمر در صنوف مختلف تبریز راه‌اندازی می‌شود

1399/04/10 - 15:16 - کد خبر: 22575
هلال احمر

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: خانه های هلال احمر در صنوف مختلف شهرستان تبریز با همکاری اتاق اصناف راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، حمید حسین پور روز سه شنبه در مراسم راه اندازی خانه هلال در  اتحادیه کفاشان و پستهاسازان، سراجان و صنوف وابسته تبریز، افزود: تشکیل خانه های هلال جزو برنامه‌های جمعیت هلال احمر بوده و رئیس این جمعیت به صورت جدی پیگیر راه اندازی آن در سطح کشور  است.
وی اظهار داشت: خانه‌های هلال احمر به منظور پیاده کردن اهداف جمعیت هلال احمر در مناطق شهری و روستایی تشکیل می شود و به تعبیری می توان گفت خانه‌های هلال سایز کوچکی از جمعیت هلال احمر خواهند بود.
حسین پور، مهمترین وظایف خانه های هلال را پیاده کردن برنامه های هدایتی امدادی و آموزشی جمعیت و برقراری ارتباط با اقشار  مختلف مردم بیان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد خانه هلال اتحادیه کفاشان، پستهاسازان، سراجان و صنوف وابسته کلانشهر تبریز باعث اقدامات مفید و موثر شود.
حسین پور اضافه کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی اتحادیه های دیگر صنوف، بتوانیم از پتانسیل خانه اصناف در جهت پیاده سازی مفاهیم آموزشی و امدادی و همچنین بر آورده شدن نیات پاک خیرین و نیکوکاران اقدام کنیم.
رئیس اتحادیه کفاشان، پستها سازان، سراجان و صنوف وابسته تبریز نیز در این مراسم با استقبال از راه اندازی خانه هلال، گفت:  اولین خانه هلال اصناف ایران امروز در تبریز راه اندازی می شود و این برگ زرینی بر شهر اولین ها است.
علیرضا جباریان فام افزود: بازاریان تبریز همیشه در طول تاریخ در تمامی امور خیریه پیشرو و پیشتاز بودند و بازار سنتی و سرپوشیده تبریز سرآمد بازارهای جهان بوده است، به طوری که در این بازار مدارس اسلامی و مساجد گوناگونی ایجاد شده و در مسائل اجتماعی و فرهنگی بازاریان اهتمام فراوانی داشته و دارند.
وی به نقش بازار تبریز در  انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در انقلاب اسلامی بازار تبریز نقش مهمی داشته و می توان گفت جرقه  انقلاب در بازار تبریز زده شد و بعد از انقلاب هم بازار تبریز در پشتیبانی از  جنگ کارنامه ای قابل دفاع دارد.
جباریان فام با اشاره به لزوم اهمیت راه‌اندازی خانه‌های هلال، گفت: خانه هلال باعث خواهد شد مجموعه خیرین بازار زیر چتر هلال احمر در قالب خانه هلال کمک های خود را به هم وطنان و آسیب دیدگان برسانند.
وی تشکیل خانه هلال در اصناف تبریز را باعث تحکیم رابطه بین بازار و هلال احمر دانست.
انتهای پیام/

پژوهشیار