مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

لغو تورهای گردشگری در زنجان به دلیل شیوع دوباره کرونا

1399/04/10 - 10:56 - کد خبر: 22552
گردشگری

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش این بیماری، برگزاری تورهای گردشگری در این استان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

به گزارش نصر، امیرارجمند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به دستور استاندار زنجان، مسوولیت کمیته نظارت بر اماکن ورزشی و اقامتی ستاد پیشگیری از کرونا به عهده اداره کل میراث فرهنگی زنجان است، افزود: از ابتدای تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا از اسفند سال ۹۸ تاکنون، ۲ هزار و ۳۰۰ فقره بازدید از اماکن و تأسیسات گردشگری، سیاحتی و زیارتی، سالن‌های ورزشی انجام‌ شده است و با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و به‌منظور رعایت حقوق شهروندان، گردشگران و جلوگیری از شیوع  ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی تورهای گردشگری در سطح استان لغو شده است. 
وی اظهار داشت: در صورت بروز هر گونه تخلف در این خصوص نسبت به برخورد جدی با متخلفان اقدام خواهد شد.
ارجمند خاطرنشان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مکان‌های پُر تجمع می تواند وضعیت بیماری در این استان را تشدید کند و به این علت برگزاری تورهای گردشگری و طبیعت گردی در زنجان لغو شده است.
مدیرکل میراث فر هنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: یکی از بهترین راه های مقابله با ویروس کرونا توجه ویژه به بهداشت فردی و پرهیز از سفرهای غیرضروری است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم امکان پیش‌بینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود، لازم است تورلیدران از ایجاد هرگونه تعهد الزام‌آور برای سفرها خودداری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار