رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

شمار بیماران کرونایی بستری در بخش آی سی یو بیمارستان‌های زنجان افزایش دارد

1399/04/09 - 13:40 - کد خبر: 22517
کرونا، ویروس کرونا، مبتلایان

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۶۲ بیمار کرونایی در بخش آی. ‌سی. ‌یو بیمارستان‌های این استان بستری هستند که نیمی از آنان بدحال بوده و در معرض آسیب بیشتر قرار دارند.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای خدمات رسانی بهتر، به اجبار ۲ شیفت کاری برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها تعیین شده است و با همکاری های بین بخشی در روزهای گذشته بیمارستان امام حسین(ع) زنجان ( بیمارستان تامین اجتماعی)، ۵۰ بیمار اعزامی کرونایی را پذیرش کرده است.
وی اضافه کرد: پیش از شیوع کرونا ۸۷ تخت آی. سی. یو در بیمارستان‌های این استان فعال بود که با افزوده شدن ۵۸ تخت دیگر خدمات رسانی به گروه‌های هدف به شکل بهتری ادامه  دارد.
این مسؤول ادامه داد: هرچند همه این تخت‌ها استاندارد نیست اما نیاز کنونی استان را تامین می‌کند و بیشترین فشار کاری و پذیرش بیماران در بیمارستان ولیعصر(عج) شهر زنجان قرار دارد.
قزلباش افزود: تاکنون زیرساخت‌های خوبی در این بیمارستان فراهم شده که امیدواریم به زودی دومین دستگاه سی. ‌تی. ‌اسکن نیز در این بیمارستان راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک‌سوم چرخش بیمار سرپایی کرونایی به شهرستان خدابنده اختصاص دارد، اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالا و وجود فقط یک بیمارستان در این شهرستان، نگرانی هایی در این خصوص وجود دارد.
این مسؤول ادامه داد: هرچند با تدابیر اتخاذ شده ظرفیت لازم برای پذیرش بیماران در بیمارستان خدابنده انجام گرفته اما امیدواریم غافلگیری پیش نیاید و کنترل و بیماریابی به خوبی در این منطقه انجام بگیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز در شهر ابهر و وجود متخصص عفونی و زیرساخت‌های مناسب پذیرش، تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی تکمیل شده است و در خرم‌دره نیز وضعیت مشابهی وجود دارد.  
قزلباش خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها نقطه امید مردم هستند و در زمان حاضر علوم پزشکی استان زنجان با کمبود نیروی پرستار مواجه است و تنها بیمارستان خصوصی این شهر نیز با این دانشگاه همکاری لازم را ندارد درحالی که همکاری های بین بخشی می تواند گذر از شرایط فعلی را بیش از گذشته تسهیل کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار