خبر/

مراسم ادای سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی

1399/04/07 - 14:38 - کد خبر: 22373
اتیان سوگند، اتیان سوگند

نصر: مراسم ادای سوگند ۱۳۰ نفر از کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، "خلیل اللهی" رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهدای هفتم تیر، گفت: دستگاه قضایی در بحث مبارزه با فساد نقطه ممنوعه ندارد هر کس با هر جایگاهی و هر عنوانی اگر مرتکب جرمی می ‌شود باید بدانند که در معرض قضاوت قرار گرفته و با او برخورد می ‌شود.
خلیل اللهی افزود: به لطف خدا دولت الکترونیک به معنای واقعی کلمه در قوه‌قضاییه اتفاق افتاده است چرا که به‌ دنبال جلب رضایت همگانی و شفاف‌ سازی هستیم و بحث ثبت ثنا نیز یک تحول بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف قوه قضاییه محسوب می‌ شود.
وی گفت: در حوزه ابلاغ زمانی بود که بخشی از محاکمات ما بدلیل عدم ابلاغ صحیح کامل برگزار نمی ‌شد، اما امروزه این مشکل حل شده و هم در هزینه ‌ها صرفه جویی به عمل می‌ آید و هم شان مردم رعایت می ‌شود.
رئیس کل دادگستری استان افزود: امسال دو سامانه جدید راه ‌اندازی شد که سامانه اول سامانه ‌نوبت ‌دهی به منظور تکریم ارباب رجوع است که در استان عملیاتی شده است و سامانه بعدی، سامانه ارزیابی و ارزشیابی است که در دنیا بی سابقه است.
در ابتدای مراسم، "بالاگر" رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان نیز گفت: این مرکز در سال ۶۲ با ۳۱ عضو در ۶ رشته پس از استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد و می‌ توان گفت بیش از ۶۴ درصد کارشناسان ما دارای مدرک فوق لیسانس به بالاتر هستند.
او با اشاره به اینکه کارشناسان ما بازوی قوه قضاییه محسوب می ‌شوند و مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و 300 کارشناس رسمی دادگستری در استان وجود دارد و امروز نیز یکصد و سی نفر کارشناس جدید ادای قسم می‌ کنند.
در پایان مراسم یکصد و سی نفر از کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان ادای سوگند کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار