خبر/

جوان ۱۷ ساله‌ در زرینه‌رود میاندوآب غرق شد

1399/04/05 - 13:34 - کد خبر: 22302
شنا، غرق شدگی

نصر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: جوان ۱۷ ساله‌ای هنگام شنا در زرینه‌رود این شهرستان، غرق شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش نصر، علی مولایی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این حادثه عصر روز گذشته در محدوده شهر چهاربرج روی داد که با دریافت خبر آن، آتش‌نشانان شهرداری چهاربرج بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: این جوان اهل یکی از روستاهای میاندوآب بود که به همراه دو فرد دیگر وارد آب شده بودند که وی به علت آشنا نبودن به فنون شنا دچار حادثه شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با بیان اینکه دوستان وی از خطر غرق‌شدن نجات پیدا کردند، اضافه کرد: جسد این جوان پس از غرق شدن، ناپدید شده بود که ماموران آتش‌نشانی چهاربرج با همکاری نیروهای مردمی در کمتر از یک ساعت آن را پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه امسال این سومین فرد است که در زرینه رود جان خود را از دست می‌دهد، اظهار داشت: شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.
مولایی از خانواده‌ها درخواست کرد تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق‌شدگی در فصل تابستان، فرزندان خود را از شناکردن در رودخانه‌ها با عمق زیاد و کانال‌های آب منع کنند.
زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و سومین شهرستان پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

پژوهشیار