استاندار آذربایجان شرقی؛

مهارت افزایی اصلی ترین نیاز کشور است

1399/03/11 - 21:45 - کد خبر: 21059
فنی و حرفه ای

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مهارت افزایی در کشور افزود: تمام آموخته‌های دانشگاهی مهم است اما آنچه امروزه بیشتر به آن نیاز داریم مهارت است و دانشگاه‌ها باید مهارت‌آموزی را جدی بگیرند.

به گزارش نصر، "محمدرضا پورمحمدی" امروز در جلسه شورای توسعه مهارت استان با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و جمعی از مسئولان اظهار داشت : دنیای امروز دنیای توانمند سازی است، دنیایی که در آن نمی پرسند چه میدانی بلکه می پرسند چه کار می توانید انجام دهید، امروزه در دنیا مهارت بیشتر از آموزش موثر است.
وی افزود: آموزش تنها کافی نیست و نیازمند اساسی کشور ما مهارت است، هر مهارت می تواند موجب اشتغال و کارآفرینی باشد.
پورمحمدی ادامه داد: رسالت اصلی دانشگاه ها تولید و ترویج علم و دانش است، با اینکه تمامی آموخته‌های دانشگاهی مهم است اما آنچه که امروزه بیشتر به آن نیاز داریم مهارت است و دانشگاه‌ها باید مهارت‌آموزی را جدی بگیرند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: دانشگاه ها باید کنار آموزش مهارت آموزی را جدی تر دنبال کنند، استان ما از نظر صنعت، کشاورزی، معدن و بازرگانی بسیار ظرفیت‌های بالایی دارد که توسعه آنها نیاز به ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه ها و آموزشگاه های آزاد در کنار مهارت آموزی دارد.
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی استان با پیشنهادات سازمان فنی و حرفه ای از خدمات یعقوب نماینده تقدیر و برای رضا وکالتی آرزوی موفقیت کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار