اطلس سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود

1399/03/10 - 16:52 - کد خبر: 20978
بهنام شهدی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اطلس سرمایه‌گذاری این استان با توجه به منابع و نقشه‌های مناطق مختلف تهیه می‌شود زیرا این امر اهمیت بالایی در راستای توسعه استان دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، بهنام شهدی روز شنبه در پنجمین جلسه مرکز سرمایه‌گذاری و اولین جلسه گروه کاری کسب و کار و سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی افزود: طبق اطلاعات این اطلس، مناطق و اراضی ملی قابل واگذاری برای سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف استان  شناسایی می‌شود.
وی ادامه داد: به منظور اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف این اطلاعات به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی معرفی می‌شوند.
وی، اهلیت افراد در حوزه تجربه، تخصص و تمکن مالی را در حوزه سرمایه گذاری مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ضروری است برای موفقیت طرح‌های اقتصادی و جلوگیری از بروز مشکلات در روند اجرای این طرح‌ها، دستگاه های متولی در مدت کوتاه شرایط و امکانات سرمایه گذاران را مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت:  در صورت داشتن شرایط لازم به ویژه تمکن مالی، سرمایه گذاران برای ادامه روند سرمایه گذاری در استان معرفی شوند.
شهدی افزود: این حرکت اقتصادی بسیار پویا می‌تواند استفاده خوبی برای استان داشته باشد و برای معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل و ظرفیت اقتصادی استان برنامه‌ریزی و تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.
بنا به این گزارش، در این جلسه مسائل و مشکلات روند احداث تله کابین در ارومیه مورد بحث و برسی قرار گرفت.
طی یک سال گذشته برنامه ریزی های ویژه ای برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در آذربایجان غربی انجام و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار