مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی؛

پروازهای فرودگاه بین‌المللی ارومیه افزایش می‌یابد

1399/02/29 - 10:11 - کد خبر: 20388
فرودگاه ارومیه

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای خرداد امسال، ۶ پرواز در مسیر ارومیه - تهران افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدعلی نائل قراملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: شیوع ویروس کرونا در ابتدا باعث کاهش ۵۵ درصدی پروازهای داخلی و لغو کامل پروازهای خارجی شد اما امروز با توجه به کاهش محدودیت تردد بین استانی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد افزایش پروازها از این فرودگاه هستیم.
وی به افزایش پروازهای مسیر ارومیه - تهران از ابتدای خرداد امسال اشاره کرد و اظهار داشت: برخی پروازهای فرودگاه ارومیه نیز تا حدودی از سوی شرکت‌های هواپیمایی به حالت عادی بازگشته است.
وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، آتا و قشم‌ایر عهده‌دار تردد هوایی از فرودگاه ارومیه به مقصد تهران  هستند، افزود: پروازهای جدید با شماره پرواز ۵۶۸۰ و  ۵۶۷۹ در روزهای شنبه تا چهارشنبه و روز جمعه انجام خواهد شد.
وی افزود: به منظور ضرورت اقدامات پیشگیرانه از بیماری کرونا در پروازها نیز پروتکل‌های موجود از قبیل استفاده از ماسک، دستکش و رعایت مسائل بهداشت فردی در طول پرواز رعایت خواهد شد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مسافران و کارکنان اولویت اصلی در پروازهاست، بیان کرد: ترمینال‌ها، ساختمان اداری و عملیاتی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی به منظور تب سنجی مسافران انجام شده است.
بنا به این گزارش، آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

پژوهشیار