پدیده فوتبال تبریز؛

می‌خواهم از تراکتور به تیم‌های مطرح اروپایی برسم

1399/02/28 - 15:46 - کد خبر: 20366
امیر ابراهیم زاده

نصر: بازیکن تیم ملی نوجوانان کشور گفت: آرزو دارد پیراهن تیم بزرگسالان تراکتور را بر تن کرده و از این تیم به تیم‌های معتبر اروپایی بپیوندد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، امیر ابراهیم‌زاده یکی از بازیکنان فوتبال پایه تبریز بود که سال گذشته درخشان ظاهر شده و بازی های خوبی را در تیم ملی نوجوانان به نمایش گذاشت و آقای گل دور مقدماتی قهرمانانی نوجوانان آسیا هم معرفی شد.
وی یکی از استعدادهای درخشان فوتبال تبریز است که آینده درخشانی را می‌توان برایش متصور شد، خصوصا مدارج رشد را از رده نونهالان به ترتیب سپری کرده و در حال حاضر یکی از  بازیکنان موثر تیم ملی نوجوانان کشور است.
خبرگزاری فارس در تبریز با این پدیده‌های فوتبال تبریز در سال 1398‌ مصاحبه‌ای را ترتیب داده که مشروح آن به شرح زیر است:

‌‌تاریخ تولدتان و شروع فوتبال از چه سالی و از کدام باشگاه بود؟
من متولد 11 بهمن 1382 بوده و  فوتبالم رو از اواخر سال ۱۳۸۷ از مدرسه فوتبال دبیری تبریز شروع کردم.

مربیان خودتان را می‌توانید نام ببرید؟
در طول فوتبال بنده‌، مربیان زیادی زحمت کشیده‌اند که جا دارد از تمامی آنها تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم :
آقایان کمال سلامی(‌اولین مربی‌ام)‌، کاوه سلامی‌، احد پیروزخواه‌، جواد موسوی‌، نقی چاوانی‌‌، جعفر اکبرپور‌، ایرج جهانبخش‌،‌ محمود نصیرپور‌، رسول محمدپور ‌، ناصر باقری‌‌، مهدی مهدوی‌کیا‌‌، علی دوستی‌مهر‌، لیث نوبری‌، رضا حاج‌اسبوئی‌، ایمان رزاقی‌راد‌، هادی مهدوی‌کیا‌، فلورین رادوچییو( بازیکن اسبق آث میلان و کاپیتان سابق تیم ملی رومانی)‌، محمود یاوری‌، مهدی حیدری‌، نادر علیزاده‌، ناصر ساعی‌، جمشید رجب‌زاده‌، هادی پالاهنگ‌، فائز رضوی‌، عظیم عبدالله‌پور‌، شاهین محمودی و صادق پورحسین‌، محمدرضا مهدوی‌،‌عبدالحسین پرنو  و حسین عبدی
ضمنا‌ در طول فوتبالم  آقایان حاج رحمان یاوران‌، صابر ابراهیم‌زاده‌، موسی پوراسماعیل‌، جعفری ، اسماعیل قاسمی‌، پیروز سیف الله پور‌، سید اسد حاج‌محمدی نیز زحمت سرپرستی تیم‌های مختلف‌مان رو برعهده داشتند که قدردان زحمات این عزیزان هم هستم.‌

باشگاه‌هایی که بازی کردید؟
‌ دبیری تبریز‌، کیا تهران‌‌، دَنییِلی ایران‌، مهدیه تبریز و تراکتور ‌
همچنین تا به امروز در تمام رده‌های  سنی( ۱۱ -۱۲-۱۳ نونهالان و نوجوانان) تیم ملی حضور داشته‌ام .

چطور شد‌ به تیم ملی دعوت شدید؟
طی استعدادیابی‌هائی که در دوره‌های مختلف از طرق مختلف و از سوی فدراسیون فوتبال برگزار گردیده‌، افتخار دعوت به اردو را داشته‌ام و نکته جالب توجه اینکه‌، هر موقع که به اردو دعوت شده‌ام‌، به کمک خدا و راهنمائی‌های مربیان و اولیای عزیزم در لیست نهائی و در جمع ۲۳ نفر اصلی باقی مانده‌ام.

در موفقیت‌های‌تان چه کسانی بیشترین نقش را داشتند؟
برای موفقیت یک بازیکن‌، در هر رشته‌ای‌، کسانی زیادی هستند که در پشت صحنه ‌تمام  زحمت می‌کشند که بنده نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در مقابل هر فردی که در پیشرفت فوتبال بنده به هر نحوی و کوچکترین زحمتی که کشیده‌اند سرتعظیم فرود آورده و دست بوسشان هستم.

پست اصلی‌تان در زمین مسابقه کدام منطقه است؟
 من پست اصلی و تخصصی‌ام‌، مهاجم بوده ولی در باشگاه‌ها، اکثرا" مربیان به علت نیاز در پست‌های هافبک وسط و هافبک راست نیز از من استفاده کرده‌اند که الان دیگه قادر به بازی در این دو پست هم می‌باشم.

الگوی ورزشی‌ات کدام بازیکن ایران و خارجی است؟
 الگوی ورزشی ایرانی‌ام‌، آقایان علی دائی‌، کریم باقری‌، علی کریمی‌، رسول خطیبی و مهدی مهدوی‌کیا و الگوی خارجی‌ام نیز جبرئیل سیسه و کریستین رونالدو هستند.

چه هدف ورزشی را دنبال می‌کنید؟
 مثل تمام بازیکنان تبریزی‌، هدف باشگاهی اول بنده هم‌، حضور در ترکیب ثابت تیم بزرگسالان تراکتور آذربایجان و سپس ترانسفر به تیم‌های معتبر اروپائی است. 
در تیم ملی هم‌، هدفم حداقل کسب آقای گلی در تیم ملی بزرگسالان در سطح آسیا بوده که به امید خدا‌، از دسترس خارج نخواهد بود.

شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره ورزشی خود را بفرمایید؟
‌ شیرین‌ترین خاطره‌ام‌، صعود به مرحله نهائی رقابت‌های قهرمانی فوتبال نوجوانان آسیا و کسب آقای گلی این دوره از مسابقات‌ بوده و تلخ‌ترین خاطره‌ام هم‌، خط خوردنم از کوردیال کاپ اتریش در ۱۱ سالگی و همچنین انتقال اجباری‌ام‌( برخلاف میل باطنی‌ام‌) از باشگاه دبیری تبریز بوده است.

خبری مبنی به ابتلای شما به ویروس کرونا منتشر شد. این خبر آیا صحت داشت؟
‌ در اوایل اسفند۹۸ که در اردوی آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان حضور داشتیم دچار سرماخوردگی و تب و لزر شدید شدم که فورا‌ توسط کادر فنی و پزشکی تیم به اورژانس بیمارستان اعزام شده و تحت مراقبت و معالجه قرار گرفته و خدا را شکر که پس از تست و بررسی‌های مختلف از بیمارستان ترخیص شدم که نمی‌دونم چطوری خبر به بیرون درز کرده و در تمام خبرگزاری‌ها‌، بیماری‌ام را کرونا زده بودند که با مصاحبه سرپرست تیم(‌آقای حاج محمدی) مبنی بر منفی بودن تست کرونا‌، خبرگزاری‌ها هم خبر تکذیب آلودگی‌ام به ویروس منحوس کرونا رو زدند که از فردای همان روز  هم اردوی تیم ملی تعطیل اعلام شده و بنده هم به تبریز رفته و تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ هم خودم رو در خانه قرنطینه کرده و خدا را شکر‌، الان هم هیچگونه بیماری هم ندارم.

برنامه‌های آتی‌تان را عنوان کنید‌؟
‌ فعلا" مشغول تمرینات هستم و هدفم حضور مستمر در تیم‌های مختلف رده‌های سنی است و از نظر باشگاهی هم انشاالله در زمان‌های مقتضی تصمیم‌گیری خواهیم کرد‌، فعلا" منتظر مسابقات نهائی قهرمانی نوجوانان آسیا که از ۲۶ شهریور در کشور بحرین برگزار خواهد شد هستیم تا ببینیم خدا چی می‌خواهد.

دوست دارید فوتبال خود ر‌ا در چه تیمی دنبال کنید؟
‌ من که دوست دارم در تراکتور‌ حضور داشته باشم و مثل پیشکسوتان بامعرفت تبریز‌‌، بتوانم برای شهرم بازی کنم و افتخارآفرینی کنم ولی روند جذب بازیکن بومی توسط باشگاه تراکتور آذربایجان در سال‌های گذشته‌، خیلی کمرنگ بوده و تقریبا" زیر صفر است که اگر در مورد من نیز اینچنین برخوردی صورت بگیرد‌ ، مجبور خواهم شد تا به یکی از تیم‌های دیگر شهرها انتقال یافته و فوتبالم را دور از تبریز ادامه دهم که انشالله برای آینده‌‌، امیدوارم.

‌زیباترین گلی را که به ثمر رساندید؟
 البته با توجه به‌ پست بنده(‌فوروارد)‌، گل‌های زیادی بثمر رسانده‌ام که زیباترین آنها هم‌، یکی از گل‌هایم به تیم ملی مالدیو بود که محمدرضا کوشکی‌، هافبک راست تیم ملی توپ رو از جناح راست سانتر کرده و طوری توپ اومد که مجبور بودم بدون کنترل و سرضرب با شوت محکم دروازه حریف رو باز کنم و همچنین در بازی تدارکاتی که باتیم بزرگسالان بادران تهران بازی می‌کردیم با ضربه سر از بالای سر آقای حسینی  ، دفاع بادران‌، توپ رو به تیر افقی دروازه زده و دربرگشت هم با یک شوت سنگین و زیر طاقی توانستم دروازه رو بازکنم.
و حرف پایانی؟
 در پایان نیز از ‌خبرگزاری‌ فارس‌ که بنده رو حمایت کرده و موجبات پیشرفت فوتبالی‌ام شده اند بی‌نهایت قدردانی و تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده بتوانم زحمات‌شان را به شایستگی پاسخ دهم.‌
انتهای پیام/

پژوهشیار