یادداشت/

اظهارات نژادپرستانه مدیر شهرداری تهران بعد از تقدیر رئیس جمهور از تبریزی ها

1399/02/24 - 16:15 - کد خبر: 20175
داود هوشیار

نصر: روز گذشته بود که سید مالک حسینی رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در ادعایی نژاد پرستانه و بی اساس گفت: در حال حاضر بر اساس شواهدی که ما به دست آورده‌ایم برخی از کسانی که اکنون در گرمخانه‌های پایتخت به سر می‌برند افرادی هستند که از آذربایجان و تبریز به سمت تهران آمده‌اند.

وی در ادامه پا را فراتر گذاشته و می گوید: به نظرم به نوعی مشکلات از سوی تبریز به سمت تهران انتقال داده شده است و به صورت کامل مشکل تکدی‌گری در تبریز حل نشده است!

جالب اینجاست که وی پس از ادعای نژاد پرستانه‌ی خود علیه آذربایجان و تبریز، در نهایت بغض و کینه، مشکلات تکدی گری تهرانی ها را هم انتقالی از تبریز می داند.

تحقق شعار تبریز بدون گدا که مدیون سخاوت مردم تبریز و وجود خیریه هاست، ربطی به مسئولان یا دولت ها ندارد اما به نظر می رسد با توجه به تمجید رئیس جمهور از شهر تبریز به خاطر نبود گدا در آن و انتقاد وی از تکدی گری در خیابان های تهران به مذاق برخی خوش نیامده و مدیران شهرداری تهران که عاجز و ناتوان از رفع مشکلات تکدی گری هستند با فرافکنی و سخنان نژادپرستانه علیه آذربایجان و تبریز به دنبال فریب افکار عمومی هستند.

شهر تبریز که از دیرباز مهد غیرت و تعصب و شهادت بوده و بارها آغازگر و صادرکننده‌ی جنبش ها بوده ، روز گذشته متهم به صدور متکدی به تهران شد، تبریزی که در سال های مشروطه به تنهایی با دلاوری و فداکاری های ستارخان ها و باقرخان ها مشروطه را زنده نگه داشته و با صادرکردن آن به شهرهای دیگر باعث پیروزی مشروطه شدند. تبریزی که در دی ماه ۵۶ با قیام بزرگ خود علیه طاغوت و صادر کردن آن به شهرهای دیگر باعث پیروزی انقلاب شد.

آقای شهردار تهران، عزل مدیرتان کمترین کاری ست که باید در برابر اظهارات پر از کینه‌ی او و جریحه دار کردن احساسات میلیون ها آذربایجانی بکنید و به مردم نجیب تبریز و آذربایجان ثابت کنید که اظهارات و رفتارهای نژادپرستانه جایگاهی در کشور ندارد.

داود هوشیار
انتهای پیام/

پژوهشیار