کتاب، ابزار تدبیر بشر

1399/02/23 - 16:26 - کد خبر: 20116
حسین پور ستار

نصر: ما زمانی می‌توانیم تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم که ابزار تدبیر را در دست داشته باشیم؛ بهترین ابزار تدبیر بشر کتاب است.

به گزارش نصر، حسین پورستار کارگردان شناخته شده سینما گفت: نباید موضوعات اجتماعی را تک ساحتی ببینیم، از این رو همین مبحث موضوع بیماری کرونا که تبدیل به یک معضل اجتماعی شده، در کنار آسیب‌ها و محدودیت‌ها بی‌تردید برای ما فرصت‌هایی دارد.

وی اظهار داشت: نگاه روشن‌بینانه به کرونا ما را به تدابیری که در جهت تقویت سواد و اندیشه باشد سوق می‌دهد. اجبار در خانه ماندن باید ما را به حرکت‌های فرهنگی و مطالعاتی هدایت کند و ما از این فرصت باید به عنوان عادت به مطالعه نهایت استفاده را ببریم.

این سینماگر پیشکسوت افزود: متأسفانه ما به فرهنگ شفاهی به جای فرهنگ مکتوب عادت پیدا کرده‌ایم که با فرض اینکه ایام خانه‌نشینی به خاطر بیماری کرونا ادامه یابد می‌توانیم با افزایش ساعات مطالعه، فرهنگ کتاب‌خوانی و فرهنگ مکتوب را احیاء کنیم.

پورستار ادامه داد: در این میان مسابقات فرهنگی نیز می‌تواند به عنوان اهرمی تشویقی در این جهت عمل کند و مسابقه اخیر کتاب‌خوانی شهرداری تبریز بخصوص برای نسل جوان که در دوران دانش‌اندوزی خود هستند بسیار مفید و کاربردی است.

گفتنی است، مسابقه کتاب‌خوانی "در خانه بخوانیم" به منظور تشویق همشهریان برای حضور در خانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان تبریزی، توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از فرصت پیش‌آمده در دوران قرنطینه خانگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از ابتدای سال 99 برگزار می‌شود.

این مسابقه در چهار بخش بزرگسالان، نوجوانان، کودکان و ویژه برگزار می‌شود که در هر بخش برای 99 نفر جوایز نقدی اهدا می‌شود. جایزه هر یک از منتخبین این بخش‌ها به ترتیب هفت میلیون ریال (بخش بزرگسالان)، چهار میلیون ریال (بخش نوجوانان)، 2.5 میلیون ریال (بخش کودکان) و سه میلیون ریال (بخش ویژه) و جوایز ارزنده برای بخش ماه مبارک رمضان خواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار