عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

تذکر نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در مورد برکناری وزیر سابق صمت/ برخوردهای سیاسی با امور اجرایی قابل قبول نیست

1399/02/23 - 11:55 - کد خبر: 20082
محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نصر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند تغییر وزرای کابینه جزو اختیارات و حقوق رئیس جمهوری است، اما اتخاذ شیوه های برخورد سیاسی در امور اجرایی قابل قبول نیست.

به گزارش نصر، محمدحسین فرهنگی در واکنش به اقدام رئیس جمهور در برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار «نصر» گفت: اقدام رئیس جمهور در برکناری وزیر صمت عجیب بود و ما امروز در صحن علنی مجلس تذکری خطاب به رئیس جمهوری تهیه کردیم و نسبت به دخالت اطرافیان آقای روحانی در امور وزارتخانه ها که مسئولیتی در امور اجرایی کشور ندارند، هشدار دادیم.

وی افزود: هر چند تغییر وزرای کابینه جزو اختیارات و حقوق رئیس جمهوری است، اما اتخاذ شیوه های برخورد سیاسی در امور اجرایی قابل قبول نیست.

فرهنگی ادامه داد: در شرایطی که کشور درگیر بحران کرونا است و در سال جهش تولید باید بر مشکلات بخش صنعت و تولید علی رغم تشدید تحریم ها فائق آییم، برخوردهای سیاسی و ایجاد فشار اطرافیان رئیس جمهور در وزارت صمت آسیب زا و غیر قابل قبول است و هیچ توجیه منطقی ندارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: امروز نمایندگان مجلس نامه ای برای تقدیر از تلاش های 19 ماهه آقای رحمانی در وزارت صنعت تهیه کردند. عملکرد ایشان در وزارت صمت بخصوص در بحران کرونا خوب بود، هر چند که انتقادهایی در رابطه با کنترل بازار خودرو وجود داشت.

فرهنگی درباره تلاش دولت برای تاثیرگذاری بر نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه تاسیس مجدد وزارت بازرگانی هم گفت: دولت قبلا در هیات رئیسه مجلس اعلام کرده بود که در صورت رد این لایحه وزیر صمت برکنار می شود، اما هیچ کسی نمی تواند فشاری روی مجلس برای تایید یا رد لایحه ای ایجاد کند و نمایندگان مجلس این اختیار را دارند که با توجه به شرایط به لایحه دولت رای بدهند یا خیر.

انتهای پیام/
 

پژوهشیار