مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت توجه به زیست بوم فرهنگی/فعالیت تبلیغات اسلامی در فضای مجازی

1399/02/17 - 10:23 - کد خبر: 19744
تبلیغات اسلامی

نصر: مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: زیست بوم فرهنگی شعار محوری سازمان تبلیغات اسلامی است که باید در اجرای برنامه‌ها به این زیست بوم توجه شود.

به گزارش نصر به نقل مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی دیشب در دیدار مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی اگر خواهان این باشد که در عرصه فرهنگ تصمیم گیر و تصمیم ساز حضور داشته باشد باید با نخبه‌ها ارتباط بیشتری گرفته و آنها این مجموعه را خانه خود بدانند تا از نظرات متخصصان بهره بگیریم و در همین راستا اتاق‌های اندیشه ورز تشکیل شده است که در آینده این طرح تداوم و توسعه می‌یابد.
شعبانی افزود: تبیین اسلام ناب از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که در برنامه‌های انجام گرفته، تبیین اسلام ناب مورد توجه قرار گرفته است و بر روی این مسئله تاکید ویژه ای از سوی ریاست سازمان وجود دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص قوی شدن در فضای مجازی افزود: محتوای تولیدی در فضای مجازی را با در نظر گرفتن ذائقه مخاطبان منتشر می‌کنیم و در این راه از ظرفیت ادارات شهرستانی استفاده می‌کنیم و الان ۲۱ صفحه فعال اینستاگرام داریم که به تولید محتوا و نشر آن می‌پردازند.
شعبانی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت در امر فرهنگ، افزایش سطح دانش و مهارت است افزود: برای اولین بار در سطح سازمان برای مدیران و کارمندان این سازمان، برنامه‌های محتوایی به صورت مجازی و روزی دو ساعت طراحی شده و ارائه می‌شود.
وی ضمن تأکید بر تقویت شبکه‌های موجود سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا ما دیدیم که گروه‌های جهادی، هیئات مذهبی، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی مساجد به صورت تمام وقت به میدان آمده و با ضدعفونی معابر، تهیه ماسک و کمک به معیشت مردم با شناسایی و توزیع بسته‌های غذایی بین آسیب دیدگان از این ویروس سنگ تمام گذاشتند.
وی ادامه داد: هر فکری که می‌خواهد ماندگار شود باید با زبان هنر ارائه شود و ما نیز با ایجاد تعامل با حوزه هنری استان در تلاش هستیم تا مفاهیم انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام را با این زبان ارائه دهیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان افزود: کتاب از جمله مواردی است که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است و نیازمند به تقویت این موضوع هستیم؛ علی رغم گسترش فضای مجازی، نخبگان معتقد هستند که کتاب، جایگاه خود را حفظ کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار