توسط یک شرکت دانش بنیان صورت گرفت/

ساخت دستگاه ضد عفونی‌کننده با بخار در تبریز

1399/02/15 - 12:40 - کد خبر: 19648
دانش بنیان

نصر: یک شرکت دانش‌بنیان در تبریز موفق به طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده با بخار داغ برای استفاده در محیط و سطوح شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، این دستگاه، به جای پاشیدن مایعات ضدعفونی کننده، از بخار داغ برای از بین بردن ویروس ها استفاده می کند و هیچ رد و بویی از خود به جا نمی گذارد.
این دستگاه توسط یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، طراحی و ساخته شده است.
محمد مردانی، مدیرعامل سازنده دستگاه ضدعفونی کننده با بخار داغ به ایرنا گفت: فعالیت اصلی شرکت ما از ۶ سال قبل تاکنون ساخت دستگاه های ترمیم حرارت و گرم در جای آسفالت بوده است، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر تصمیم گرفتیم با تکیه بر تجربیات مان در زمینه طراحی و ساخت دستگاهی برای مقابله با این ویروس وارد گود شویم.
وی درباره طرز عمل دستگاه ابداعی شرکت گفت: بخار خشک ماده ضدعفونی کننده در این دستگاه بسیار بالاست و همین امر موجب از بین رفتن لایه بیرونی ویروس کرونا و در نتیجه غیرفعال شدن آن می شود.
وی ادامه داد: از این دستگاه می توان برای ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی، اماکن عمومی و دستگاه های خودپرداز بانک ها استفاده کرد.
مردانی گفت: اندازه این دستگاه بعد از تولید انبوه می تواند به یک سوم فعلی کاهش یابد و هر بار با استفاده از ۴۰ لیتر محلول قادر به ضدعفونی کردن فضایی به وسعت یکهزار مترمربع است.
وی افزود: ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده در این دستگاه نیز مجوز سازمان بهداشت فدرال را دارد و برای سلامتی انسان مضر نیست.
وی اضافه کرد: این دستگاه با گازوییل کار می کند و قیمت هر دستگاه آن ۳۰ میلیون تومان است.
مردانی گفت: در صورت دریافت سفارش می توانیم روزانه سه چهار فقره از این دستگاه را که قیمت تمام شده آن بسیار پایین تر از نمونه مشابه خارجی است، تولید کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار