مواسات به سبک اهالی رسانه/

پویش خبرنگاران همدل آذربایجان شرقی تشکیل شد

1399/02/14 - 17:17 - کد خبر: 19612
خبرنگار همدل

نصر: پویش خبرنگاران همدل و همراه به‌منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر ناشی از کرونا و نیازمندان در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، خبرنگاران و اهالی رسانه آذربایجان‌شرقی با مشارکت مؤثر خود در رزمایش مردمی مواسات برای کمک مومنانه به محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا، در ثبت جلوه افتخارآمیز دیگری از نوع دوستی و همدلی ملت ایران نقش مهمی داشته و بسترهای رسانه‌ای مختلف را برای ثبت و ضبط این جلوه ماندگار مهیا کردند.
رسانه‌های استان از همان نخستین روزهای شیوع کرونا پا به پای مدافعان سلامت به ایفای وظیفه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا پرداخته و سوژه‌های نابی از فعالیت‌های مردمی برای شکست دادن کرونا و عبور از این بحران را به تصویر کشیده‌اند.
با تبیین مواسات و همدلی به‌عنوان وظیفه الهی، انسانی و انقلابی در قالب رزمایشی ملی توسط رهبر حکیم انقلاب، رسانه‌ها نیز سهم خود را در گفتمان‌سازی و اطلاع‌رسانی از جوانب مختلف این حرکت مردمی تشخیص داده و اقدام به تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای در این خصوص کردند.
طی هفته‌های گذشته نهادها و مجموعه‌های مختلف اعم از حاکمیتی و مردمی در این خصوص به فعالیت پرداختند که رسانه‌ها در انعکاس خبری مراحل مختلف آنها از شناسایی معسرین و فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مومنانه گرفته تا رساندن این کمک‌ها به دست جامعه هدف فعال بودند به نوعی که باید گفت، خبرنگاران آذربایجان‌شرقی در انعکاس وسیع مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با محوریت پایگاه‌های بسیج و هدایت نماینده ولی فقیه در استان سنگ تمام گذاشتند تا امید در دل‌های مستضعفان رنگ نبازد و روز به روز بازار کار خیر رونق بگیرد.
این در حالی است که کرونا بر اقتصاد رسانه‌ها نیز تأثیر منفی داشته و کسب و کارهای رسانه‌ای را متضرر کرده است که نیازمند حمایت دستگاه‌های مسؤول برای جبران خسارات است.
در همین رابطه سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با شناسایی خبرنگاران معسر و آسیب‌دیده از کرونا به‌خصوص سرپرستان خانوار فاقد درآمد ثابت و مکفی، درصدد اهدای بسته ارزاق به‌مناسبت ماه مبارک رمضان با حمایت فرمانده سپاه عاشورا است.
با وجود همه مشکلات مالی که دامنگیر اهالی رسانه شده است؛ خبرنگاران آذربایجان‌شرقی به مشارکت حرفه‌ای و معنوی در رزمایش کمک مومنانه اکتفا نکرده و با پیوستن به پویش ملی خبرنگاران همدل علاوه‌بر اعلام همراهی با این حرکت ملی، کمک‌های نقدی خود را هم به حساب گروه جهادی شهدای رسانه واریز می‌کنند.
تعداد زیادی از همکاران رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی در نخستین ساعات فراخوان بسیج رسانه به این پویش ملی پیوستند. دیگر خبرنگاران همدل آذربایجان‌شرقی نیز با پیوستن به این پویش مشارکت فعال خود برای دستگیری از آسیب‌دیدگان کرونا و پوشش رسانه‌ای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه اعلام می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار