به بهانه تشویش اذهان عمومی صورت گرفت؛

افزایش فشار دانشگاه علوم پزشکی تبریز علیه رسانه های منتقد!

1399/02/03 - 13:40 - کد خبر: 18976
محمدحسین صومی

نصر: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وجود دستور استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر عدم شکایت دستگاه های اجرایی از رسانه ها؛ در هفته های اخیر شکایت قضایی از رسانه های منتقد را در پیش گرفته است.

به گزارش نصر، محمد حسین صومی رئیس دانشگاه تبریز در هفته های اخیر که به شیوه های مختلف تلاش داشته است جریان اطلاع رسانی بحران کرونا را با فشار علیه رسانه های مستقل محدود کند ؛ بی توجه به دستور استاندار آذربایجان شرقی شکایت قضایی از رسانه ها را در پیش گرفته است.
عدم انتشار آمار های منظم از سوی این دانشگاه ؛ محدود کردن رسانه ها در پوشش خبری اقدامات انجام شده؛ ممانعت از انتشار انتقادهای مطروحه و موارد دیگر موجب شده است که مدیریت این دانشگاه رسانه هایی که این موضوع را زیر سئوال می برند به اتهام تشویش اذهان عمومی تحت فشار قرار دهد.
این گزارش حاکی است؛ شکایت از رسانه های منتقد دارای هویت در حالی انجام می شود که در شرایط کنونی رسانه ها هم همپای جهادگران سلامت استان در مسیر فرهنگ سازی و همچنین تقدیر از تلاش های کادر درمانی گزارش ها، تصاویر و ویدئوهای متعددی منتتشر کرده اند و حتی وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی نیز از همراهی رسانه ها در این حوزه بارها تقدیر کرده است.
حال سئوال این است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در ماه های اخیر نیز انتقادات در خصوص عملکرد مدیریتی اش زیاد شده است تلاش دارد برای بایکوت این انتقادات رسانه های مستقل را تحت فشار قرار دهد که بی تردید این موضوع نیاز به تدیبر مدیران عالی استان دارد تا دلسردی فعالان رسانه ای استان بیش از پیش فراهم نشود.
انتهای پیام/

پژوهشیار